PdF:TE2MP_VPX3 Výuková praxe III. - Informace o předmětu
TE2MP_VPX3 Výuková praxe III.
Pedagogická fakultapodzim 2006
- Rozsah
- 2T. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. PhDr. Zdeněk Friedmann, CSc. (cvičící)
- Garance
- doc. PhDr. Zdeněk Friedmann, CSc.
Katedra technické a informační výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Gabriela Jančíková - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je získání a ověření základních schopností a dovedností úspěšně organizovat a řídit vyučovací proces v technických předmětech a v předmětech obsahujících tématiku informačních technologií. Zejména jde o uplatnění různých organizačních forem, vyučovacích metod a prostředků výuky v reálné pedagogické praxi.
- Osnova
- 1. Hospitace – náslechy (celkem 5 vyučovacích jednotek) ve výuce předmětů z vzdělávací oblasti Člověk a svět práce (zápis vlastního pozorování – pedagogický deník, rozbor vyučovacích hodin se cvičným učitelem). 2. Hospitace – náslechy (celkem 5 vyučovacích jednotek) ve výuce předmětů z vzdělávací oblasti Informační a komunikační technologie (zápis vlastního pozorování – pedagogický deník, rozbor vyučovacích hodin se cvičným učitelem). 3. Příprava a realizace vyučovacího procesu (celkem 5 vyučovacích pokusů) z vzdělávací oblasti Člověk a svět práce (teoretická i praktická příprava na vyučovací jednotky, rozbory vyučovacích pokusů, pohovory s cvičným učitelem). 4. Příprava a realizace vyučovacího procesu (celkem 5 vyučovacích pokusů) z vzdělávací oblasti Informační a komunikační technologie (teoretická i praktická příprava na vyučovací jednotky, rozbory vyučovacích pokusů, pohovory s cvičným učitelem). 5. Zařízení školních dílen, laboratoří a učeben výpočetní techniky na základní škole (seznámení s organizací práce, s bezpečností a ochraně zdraví, údržba zařízení apod.). 6. Asistentské práce (příprava technické dokumentace, materiálu, nářadí, nástrojů, instalace softwaru apod.). 7. Pracovní porady učitelů, metodická sdružení, třídní schůzky (účast na různých akcích školy, vedení jednoduché pedagogické dokumentace, pomoc při exkurzích, kulturních akcích apod.).
- Metody hodnocení
- viz osnova předmětu
- Informace učitele
- 1. BRDIČKA, B. Role internetu ve vzdělávání. Praha: PedF UK, 2003. 2. CANGELOSI, J. Strategie řízení třídy. Praha: Portál, 1994. 3. FRIEDMANN, Z. Didaktika technické výchovy. Brno: MU, 2001. 4. FRIEDMANN, Z. Technické předměty na základní škole. Brno: MU, 1997. 5. KALHOUS, Z. a kol. Školní didaktika. Praha: Portál, 2002. 6. KŘÍŽ, R.- ZOUNEK, J. Internet pro pedagogy. Praha: Grada, 2001. 7. LOKŠA, J., LOKŠOVÁ, I. Tvořivé vyučování. Praha: Grada, 2003. 8. MAŇÁK, J. Alternativní metody a postupy. Brno: MU, 1997. 9. MAŇÁK, J., ŠVEC, V. Výukové metody. Brno: Paido, 2003. 10. MOŠNA, F. a kol. Praktické činnosti pro žáky základních škol -Práce s technickými materiály. Praha: Fortuna, 1997. 11. MOŠNA, F. a kol. Praktické činnosti pro žáky základních škol- Provoz a údržba domácnosti. Praha: Fortuna, 1997. 12. MOŠNA, F. a kol. Praktické činnosti pro žáky základních škol – Svět práce. Praha: Fortuna, 1997. 13. STŘELEC, S. (ed.) Studie z teorie a metodiky výchovy. Brno: MU, 2005. 14. ŠIMONÍK, O. Začínající učitel. Brno: MU, 1994.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
- Statistika zápisu (podzim 2006, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2006/TE2MP_VPX3