PdF:ZS1BP_FJC3 Practical Language 3 - Course Information
ZS1BP_FJC3 Practical Language 3
Faculty of EducationAutumn 2006
- Extent and Intensity
- 0/2/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- PhDr. Hana Kyloušková, Ph.D. (seminar tutor)
Mgr. Marcela Poučová, Ph.D. (seminar tutor) - Guaranteed by
- PhDr. Hana Kyloušková, Ph.D.
Department of French Language and Literature – Faculty of Education
Contact Person: PhDr. Hana Kyloušková, Ph.D. - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Primary School Teacher Training (programme PdF, M-ZS5)
- Course objectives
- This part of the course of practical language presupposes the starting level of receptive skills higher than B2 and level of productive skills B2. Besides language exercises that use grammar and lexical structures in various communicative situations, emphasis is given on French in the social and cultural contexts. Teaching the technique of resumé writing on the bases of various texts. Textbook French for Advanced (lessons 18-22). The knowledge and skills are tested at the end of each lesson.
- Syllabus
- Grammar, phraseology and vocabulary on the basis of the textbook.
- Literature
- TIONOVÁ, A. a kol. Francouzština pro pokročilé. 2. vyd. Praha : LEDA, 2000. 526 s. ISBN 80-85927-80-2.
- ABRY, D., CHALARON, M.-L. La grammaire des premiers temps 1. 2. vyd. Grenoble : PUG, 2000. 259 s. ISBN 2-7061-0888-6.
- DESCOTES-GENON, Ch. a kol. LExercisier. 1. vyd. Grenoble : PUG, 1999. 335. ISBN 2-7061-0451-1.
- GREGOIRE, M., MERLO, G. Exercices communicatifs de la Grammaire progressive du français. 1. vyd. Paris : CLE International, 1998. 191 s. ISBN 209-033860-1.
- KLEINEIDAM, H., VINCENT, M.. Praxis der franzoesischen Grammatik. 1. vyd. Mnichov : Hueber, 1988. 190 s. ISBN 3-19-006993-X.
- Assessment methods (in Czech)
- Průběžná kontrola: Během semestru studenti píší testy na prověření svých znalostí. Jejich výsledky budou mít vliv na získání zápočtu. Zápočet: Napíší-li studenti průběžné testy minimálně na 70% dohromady, získají zápočet; v opačném případě píší jeden test ze všech probraných lekcí a musí získat rovněž 70%.
- Language of instruction
- Czech
- Follow-Up Courses
- Enrolment Statistics (Autumn 2006, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/autumn2006/ZS1BP_FJC3