PdF:ZS1BP_IN Intonation - Course Information
ZS1BP_IN Intonation
Faculty of EducationAutumn 2006
- Extent and Intensity
- 0/1/0. 2 credit(s). Type of Completion: k (colloquium).
- Teacher(s)
- PhDr. Blanka Knopová, CSc. (seminar tutor)
MgA. Michal Vajda (seminar tutor) - Guaranteed by
- MgA. Michal Vajda
Department of Music – Faculty of Education
Contact Person: Andrea Špačková - Timetable of Seminar Groups
- ZS1BP_IN/01: Mon 14:20–15:05 učebna 36
ZS1BP_IN/02: Tue 10:40–11:25 učebna 21
ZS1BP_IN/03: Tue 13:25–14:10 učebna 36 - Prerequisites
- Hra na klavír, čtení not, kvalitní pěvecký projev, zvládnutí všech základních pojmů všeobecné hudební nauky.
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Primary School Teacher Training (programme PdF, M-ZS5)
- Course objectives
- Practical development of understanding of melody, harmony and rythm, development of feeling for tone and musical memory. Course is based on pitch analysis and subsequent accurate intonation of all intervals, major and minor fith chords aaaand their changes, correctly scaled seventh chords and their changes, minth chords, intonation by sight - tonal method.
- Syllabus (in Czech)
- - Tonální metoda písňová Ladislav Daniel - soubor opěrných písní, které: a) každý zazpívá zpaměti b) hraje na klavír a zpívá (z not) - Zvládnutí opěrných písní a speciálních cvičení pro intonaci řady dur i moll. - Předvedení volných nástupů jednotlivých stupňů v tónině dur i moll. - Zpěv durové stupnice a harmonické moll - stupnicové postupy. - Zpěv tónického durového i mollového kvintakordu směrem nahoru i dolů. - Zpěv tónického rozšířeného durového i mollového kvintakordu směrem nahoru i dolů. - Zpěv obratů durového kvintakordu - sextakord a kvartsexakord. - Zpěv Dominantního septakordu. - Intonace základních intervalů. Kombinované postupy v dur. - Základní harmonické funkce v řadě dur - T, S, D. - V libovolné písni poznat tóninu (do 6 křížků, béček), u jednotlivých not melodie určit stupeň. - Zpěv dvojhlasu. - Rytmická cvičení. - Literatura: Kofroň, J.: Učebnice intonace a rytmu Daniel, L.: Tonální metoda písňová Daniel, L.: Intonační cvičení I, II. Kolář, J.: Intonace a sluchová výchova I, II. Stašek, Č.: Hudebně pěvecký kurz pro dětské pěvecké sbory a jejich přípravná oddělení Lýsek, F.: Vokální intonace a rytmus Lýsek, F.: Methoda nápěvkové intonace Doležil, M.: Intonace a elementární rytmus Halasová, J. a Velanová, A.: Breviář k hudební výchově
- Literature
- Lysek, František. Vokální intonace a rytmus, Methoda nápěvkové intonace
- Doležil, Metod. Intonace a elementární rytmus
- Halasová, Jitka a Velanová, Anna. Breviář k hudební výchově 1995
- Stašek, Čestmír. Hudebně pěvecký kurz pro dětské pěvecké sbory a jejich přípravná oddělení
- Kolář, Jiří. Intonace a sluchová výchova I, II
- Daniel, Ladislav. Intonační cvičení. Praha 1976
- KOFROŇ, Jaroslav. Učebnice intonace a rytmu. Páté, nezměněné vydán. Praha: Supraphon, 1985, 204 stran. info
- DANIEL, Ladislav. Tonální metoda písňová a její vztah k předchozím intonačním metodám. 1963, 225 s. info
- Assessment methods (in Czech)
- Typ výuky: seminář
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Study Materials
The course is taught annually.
- Enrolment Statistics (Autumn 2006, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/autumn2006/ZS1BP_IN