ZS1MK_ZSP2 Základy sborové praxe 2

Pedagogická fakulta
podzim 2006
Rozsah
0/0/1. 4 hodiny. 1 kr. Ukončení: z.
Vyučující
MgA. Michal Vajda (cvičící)
Garance
MgA. Michal Vajda
Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Andrea Špačková
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Sborový zpěv má v českých zemích dlouholetou tradici. Pěvecký projev přirozenou formou napomáhá k rozvoji hudebnosti dítěte. Tvoří základ pro činnostní pojetí předmětu hudební výchova. Obsahová náplň předmětu je zaměřena na ovojení praktických dovedností potřebných pro práci s dětským školním sborem.
Osnova
  • Tématické okruhy: - dětský hlas, specifika dětského hlasu - metodika nácviku vícehlasu - intonace a sborové ladění - frázování, výraz - taktovací schémata - osobnost dirigenta - studium skladby /příprava pedagoga na nácvik / - vlastní nácvik / práce s dětmi / Ukončení: zápočet 1. Nastudování a praktické předvedení 2 písní / umělá, lidová - dvojhlas, trojhlas / 2. Instrumentální doprovod k písním / klasický hudební nástroj, nástroje Orf. Instrumentáře / Literatura: Z. Lukáš: Ze Špalíčku Sedum trubačů L. Matoušek: Vodička, voda Klárčina říkadla J. Teml: Všelijaké písničky Cirkus rámus Kolotoč M. Raichl: Dětské sbory B. Chládková - I. Snížková: Slabikář sborového zpěvu Výběr lidových písní ze sbírek a zpěvníků, výběr ze skladeb P. Ebena, I. Hurníka, V. Neumanna, I. Loudové. J. Říhy, P. Jurkoviče ad.
Literatura
  • Výběr písní a dětských sborových skladeb
Metody hodnocení
cvičení
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2004, podzim 2005, podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011.