PdF:AJPV_VMK Vztahy mezi kulturami - Informace o předmětu
AJPV_VMK Vztahy mezi kulturami
Pedagogická fakultapodzim 2007
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Michael George, M.A. (cvičící)
- Garance
- Mgr. Zdeněk Janík, M.A., Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Petra Hoydenová - Rozvrh
- Út 7:55–9:35 učebna 64
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 130 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/130, pouze zareg.: 0/130, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/130 - Mateřské obory/plány
- Anglický jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-SPE)
- Anglický jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-TV)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy (program PdF, M-TV)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- This is not a class in American or British studies, but rather a course in cultural fluency with the emphasis on the difference in social and cultural patterns between the Czech Republic and English speaking lands. Classes will meet for two hours every week and will be organized as traditional seminars in which students are assigned texts on a given subject and come to class prepared to discuss it in open conversation around the seminar table. The aim of the class is to: 1) Provide future teachers of English with the cultural background necessary for language teaching; 2) give students the opportunity to speak in group situations; and 3) provide a cultural perspective that could mitigate the culture shock awaiting those students who study abroad.
- Osnova
- 1. Introduction and organization 2. Migration, integration and the changing world 3. Culture shock and expectations 4. What's normal? - for example Czechs and Americans 5. Culture, values and language 6. Cross cultural dialogues 7. High/low context cultures 8. Symbol, gesture and body language 9. Cultural fluency 10. Culture in language learning 11. Culture shock revisited 12. Conclusion and evaluation
- Literatura
- PETERSON, Brooks. cultural Intelligence. Intercultural Press, 2004. info
- SHULMAN, Myra. Cultures in Contrast. University of Michigan Press, 1998. info
- NOLLEN, Tim. Culture Shock. London: Kuperard, 1997. ISBN 1-85733-190-7. info
- MACIONIS, John a Nijole BENOKRAITIS. Seeing Ourselves. Prentice Hall, 1995. info
- Metody hodnocení
- class attendence, class participation, presentation
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2007, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2007/AJPV_VMK