PdF:AJPV_VMK Vztahy mezi kulturami - Informace o předmětu
AJPV_VMK Vztahy mezi kulturami
Pedagogická fakultapodzim 2011
- Rozsah
- 0/2/0. 2 hodiny. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Michael George, M.A. (cvičící)
- Garance
- PhDr. Irena Přibylová, Ph.D.
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- AJPV_VMK/01: St 16:10–17:50 učebna 58, M. George
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/25, pouze zareg.: 0/25, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/25 - Mateřské obory/plány
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy (program PdF, M-SS)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, M-ZS4)
- Učitelství anglického jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- This is not a class in American or British studies, but rather a course in cultural fluency with the emphasis on the difference in social and cultural patterns between the Czech Republic and English speaking lands. Classes will meet for two hours every week and will be organized as traditional seminars in which students are assigned texts on a given subject and come to class prepared to discuss it in open conversation around the seminar table.
The aim of the class is to: 1) Provide future teachers of English with the cultural background necessary for language teaching; 2) Integrate students into group speaking situations; 3) Analyze a cultural perspective that could mitigate the culture shock awaiting those students who plan to study abroad; and 4) Outline an introduction to Czech cultural norms for foreign students studying at Masaryk University, as well as a forum for them to share their insights with their Czech classmates. - Osnova
- 1. Introduction and organization
- 2. Migration, integration and the changing world
- 3. Culture shock and expectations
- 4. What's normal? - for example Czechs and Americans
- 5. Culture, values and language
- 6. Cross cultural dialogs
- 7. High/low context cultures
- 8. Symbol, gesture and body language
- 9. Cultural fluency
- 10. Culture in language learning
- 11. Culture shock revisited
- 12. Conclusion and evaluation
- Literatura
- PETERSON, Brooks. cultural Intelligence. Intercultural Press, 2004. info
- SHULMAN, Myra. Cultures in Contrast. University of Michigan Press, 1998. info
- NOLLEN, Tim. Culture Shock. London: Kuperard, 1997. ISBN 1-85733-190-7. info
- MACIONIS, John a Nijole BENOKRAITIS. Seeing Ourselves. Prentice Hall, 1995. info
- Výukové metody
- Classes are organized as traditional "round table" discussion seminars in which students are assigned texts on a given subject, asked to find an example of such cultural behavior in "real life", and come to class prepared to discuss it in open conversation around the seminar table.
- Metody hodnocení
- class attendance 85%, preparation, full class participation and research (either written or mini-presentation)
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
kulturní seminář.
- Statistika zápisu (podzim 2011, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2011/AJPV_VMK