PdF:Bi1BP_ARC1 Aranžování 1 - Informace o předmětu
Bi1BP_ARC1 Aranžování a úprava školních prostor 1
Pedagogická fakultapodzim 2007
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Ing. Helena Jedličková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Kateřina Ševčíková (pomocník), Ing. Helena Jedličková, Ph.D. (zástupce) - Garance
- Ing. Helena Jedličková, Ph.D.
Katedra biologie – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Kateřina Ševčíková - Rozvrh
- každé sudé úterý 16:10–18:45 Botanická zahrada Kejbaly
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- 1.část: podzim, zima: Cílem předmětu je sjednocení úrovně znalostí základních pojmů, vytvoření základu poznatkové a metodické struktury pro využití aranžování a vazby jako alternativních forem práce učitele v základním vzdělávání i pro práci s handicapovanými žáky. Tvorba dovedností - řešením modelových situací, by měla umožnit rozvoj schopností esteticky řešit školní a bytové interiéry, okolí bydliště a škol. Současně je cílem vytvoření kladného postoje k péči a ochraně zdravé přírody jako základního zdroje vlastní inspirace, osobního zdraví a zdravé společnosti.
- Osnova
- Aranžování a vazba jako alternativní formy výchovy a vzdělávání pro trvale udržitelný život a rozvoj společnosti - úloha učitele v základním vzdělávání - metody formy, prostředky 1. „Kejbaly“ - Středisko výchovy a vzdělávání pro TUŽ PedF MU Brno, biotopová zahrada – modelové prostředí pro základní vzdělávání - možnosti využití pro aktivizující a alternativní vyučování a učení 2. Význam praktických činností žáků pro pochopení základních podmínek života, souvislost aranžování, vazby a zdravé přírody se zdravím člověka 3. Teoretické a praktické základy aranžování a vazby : - Aranžování pro zdraví-využití zeleniny a ovoce ze školní zahrady - Kompozice, barva, textura - Využití sušených rostlin ze školní zahrady - Výstava „Barevný podzim“, práce s žáky na výstavě - Advent a vánoční vazba“ – využití ve výuce a pro zdraví - "Inspirace u odborníků" 4. Nácvik základních dovedností, získávání profesních návyků, přímá práce s žáky ve středisku a na klinické škole
- Literatura
- HESSAYON, D. G. Aranžování květin. Vyd. 1. Praha: BETA-Dobrovský & Ševčík, 2000, 128 s. : i. ISBN 80-86278-88-3. info
- WÖRNEROVÁ, Claudia. Adventní a vánoční výzdoba :nové nápady při tvoření výzdoby z listů, květů, větví a plodů. Translated by Lenka Krutilová. Zlín: Bawa, 1997, 71 s. ISBN 80-902387-2-6. info
- HESSAYON, D. G. Okrasné stromy a keře v zahradě. Vyd. 1. Praha: BETA-Dobrovský a Ševčík, 1997, 128 s. ISBN 80-86029-24-7. info
- HIEKE, Karel. Pokojové rostliny. 4., dopl. vyd. Praha: Státní zemědělské nakladatelství, 1988, 414 s. info
- Metody hodnocení
- Zápočet za aktivní práci na cvičeních v průběhu kurzu.
- Navazující předměty
- Informace učitele
- Praktická cvičení. Aktuální sylaby, studijní literatura a podmínky studia jsou na e-learningu předmětu v IS MU Brno, ČR.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Předmět pro specializaci enviroementální vzdělávání a pěstitelství povinný, pro ostatní studenty volitelný.
- Statistika zápisu (podzim 2007, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2007/Bi1BP_ARC1