OP3BP_FZMS Základy managemementu a marketingu - seminář

Pedagogická fakulta
podzim 2007
Rozsah
0/1/0. 1 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Oldřich Králík, CSc. (cvičící)
Garance
doc. Mgr. Pavel Pecina, Ph.D.
Katedra občanské výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Marie Baráčková
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 65 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/65, pouze zareg.: 0/65
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Studium tohoto předmětu umožní posluchačům získat základní přehled o managementu a marketingu; historickém vývoji těchto disciplín; vědeckých přístupech, metodách a praktických možnostech jejich využití při zefektivnění činnosti výrobních organizací, správních a neziskových institucí. Adekvátní pozornost bude věnována možnostem využití managementu a marketingu ve školství. Výuka managementu bude zaměřena na jeho základní funkce: plánování, organizování, vedení, personalistiku a kontrolu. Výuka marketingu bude navazovat na poznatky získané v managementu. Především bude orientována na metody a přístupy při vyhledávání, akceptována uspokojování potřeb a požadavků zákazníka.
Osnova
  • Stručný sylabus: 1. Základy teorie a praxe managementu. 2. Vývoj managementu a jeho přístupů. 3. Management a společnost (vnější prostředí, etika a management, mezinárodní management, globalizace). 4. Jednotlivé funkce managementu (plánování, organizování, vedení, personalistika a kontrola). 5. Základní pojmy marketingu. 6. Strategické plánování v marketingu. 7. Plánování a řízení marketingového procesu. Marketingový mix. 8. Možnosti uplatnění marketingu v neziskových organizacích.
Metody hodnocení
Pžedmět je ukončen zápočtem. Požadavek k udělení zápočtu: Vypracování seminární práce v rozsahu 3-5 stran
Informace učitele
Literatura: ZÁKLADNÍ: MC. CARTHY, E.J.; PERREAULT JR., W.D. Základy marketingu. Praha: Victoria Publishing, 1995, 511 s. HORÁKOVÁ, I. Marketing v současné světové praxi. Praha: Grada, 1992, 368 s. KONTZ, H.; WEIHRICH, H. Management. Praha: Victoria Publishing, 1993. KOTLER, P. Marketing Management. Praha: Victoria Publishing, 2. vyd. Analýza, plánování, realizace a kontrola, 792 s. KOTLER, P. Marketing podle Kotlera. Jak vytvářet a ovládat nové trhy. Praha: Management Press, 2000, 258 s. KRÁLÍK, O. Úvod do marketingu. Pracovní materiál pro studenty sociální pedagogiky, Brno: 2001. MOZGA, J.; VÍTEK, M. Strategický marketing. Hradec Králové: GAUDEAMUS, 2001. MOZGA, J.; VÍTEK, M. Marketingový výzkum. Hradec Králové: GAUDEAMUS, 2001. DOORUČENÁ: TRUNEČEK, J. Management I.. Praha: VŠE, 1995. VÍTEK, M. Evropský management. Hradec Králové: GAUDEAMUS, 1996.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014.