PdF:OV3DC_DOV1 Methodology of Civics 1 - Course Information
OV3DC_DOV1 Methodology of Civics 1
Faculty of EducationAutumn 2007
- Extent and Intensity
- 0/0/10. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- PhDr. Jana Skácelová (lecturer)
PhDr. Mgr. Radim Štěrba, Ph.D., DiS. (lecturer) - Guaranteed by
- PhDr. Jana Skácelová
Department of Civics – Faculty of Education
Contact Person: Marie Baráčková - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Extension of Teaching Qualification for secondary schools (programme PdF, C-CV, specialization Upper Secondary School Teacher Training in Civics)
- Course objectives (in Czech)
- Stručná anotace předmětu (cíle SP, obsahové zaměření SP v podobě klíčových slov či témat) Cílem kurzu je rozbor základních cílů občanské výchovy, Rámcového vzdělávacího programu, obsahové analýzy učiva OV. Význam výchovné a formativní složky předmětu.
- Syllabus (in Czech)
- Význam a postavení OV v kurikulárních dokumentech a ve školní praxi. Občanské kompetence jako klíčové kompetence Rámcového vzdělávacího programu. Analýza OV jako součásti oblasti Člověk a společnost Bloomova taxonomie a stanovení kompetencí a výstupů vzdělávacího procesu v OV Brunerův koncept struktury vědění a možnosti vyučovací jednotky v OV Příprava na vyučovací hodinu v OV Ukázka a rozbor simulovaných hodin Kritické myšlení, konstruktivismus a jeho využití v OV Metody a jejich specifika v OV
- Literature
- HRACHOVCOVÁ, Marie. Metodická příručka k učebnici Občanská výchova pro 9. ročník základní školy a víceletá gymnázia. 1. vyd. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 2000, 127 s. ISBN 80-7182-094-6. info
- Obecná didaktika. Edited by Jarmila Skalková. 1. vyd. Praha: ISV nakladatelství, 1999, 292 s. ISBN 80-85866-33-1. info
- HUNTER, Madeline C. Účinné vyučování v kostce. Vyd. 1. Praha: Portál, 1999, 101 s. ISBN 80-7178-220-3. info
- PASCH, Marvin. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině :jak pracovat s kurikulem. Vyd. 1. Praha: Portál, 1998, 416 s. ISBN 80-7178-127-4. info
- FISHER, Robert. Učíme děti myslet a učit se :praktický průvodce strategiemi vyučování. 1. vyd. Praha: Portál, 1997, 172 s. ISBN 80-7178-120-7. info
- Assessment methods (in Czech)
- 1. aktivní a nutná účast a práce v semináři 2. odevzdání seminární práce - Téma podle RVP - vypracování lekcí - odevzdat týden před kolokviem 3. recenze na odbornou literaturu 4. plnění průběžně zadávaných úkolů 5. znalost tématiky při kolokviu - ústní forma
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught annually.
The course is taught: in blocks.
- Enrolment Statistics (Autumn 2007, recent)
- Permalink: https://is.muni.cz/course/ped/autumn2007/OV3DC_DOV1