PdF:ZS1BP_IN Intonace a hlasová výchova - Informace o předmětu
ZS1BP_IN Intonace a hlasová výchova
Pedagogická fakultapodzim 2007
- Rozsah
- 0/1/0. 2 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- MgA. Michal Vajda (cvičící)
- Garance
- MgA. Michal Vajda
Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: MgA. Michal Vajda - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- ZS1BP_IN/01: Po 10:40–11:25 učebna 36
ZS1BP_IN/02: Po 14:20–15:05 učebna 43
ZS1BP_IN/03: Po 15:15–16:00 učebna 43 - Předpoklady
- Hra na klavír, čtení not, kvalitní pěvecký projev, zvládnutí všech základních pojmů všeobecné hudební nauky.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- - Tonální metoda písňová Ladislav Daniel - soubor opěrných písní, které: a) každý zazpívá zpaměti b) hraje na klavír a zpívá (z not) - Zvládnutí opěrných písní a speciálních cvičení pro intonaci řady dur i moll. - Předvedení volných nástupů jednotlivých stupňů v tónině dur i moll. - Zpěv durové stupnice a harmonické moll - stupnicové postupy. - Zpěv tónického durového i mollového kvintakordu směrem nahoru i dolů. - Zpěv tónického rozšířeného durového i mollového kvintakordu směrem nahoru i dolů. - Zpěv obratů durového kvintakordu - sextakord a kvartsexakord. - Zpěv Dominantního septakordu. - Intonace základních intervalů. Kombinované postupy v dur. - Základní harmonické funkce v řadě dur - T, S, D. - V libovolné písni poznat tóninu (do 6 křížků, béček), u jednotlivých not melodie určit stupeň. - Zpěv dvojhlasu. - Rytmická cvičení. - Literatura: Kofroň, J.: Učebnice intonace a rytmu Daniel, L.: Tonální metoda písňová Daniel, L.: Intonační cvičení I, II. Kolář, J.: Intonace a sluchová výchova I, II. Stašek, Č.: Hudebně pěvecký kurz pro dětské pěvecké sbory a jejich přípravná oddělení Lýsek, F.: Vokální intonace a rytmus Lýsek, F.: Methoda nápěvkové intonace Doležil, M.: Intonace a elementární rytmus Halasová, J. a Velanová, A.: Breviář k hudební výchově
- Osnova
- - Tonální metoda písňová Ladislav Daniel - soubor opěrných písní, které: a) každý zazpívá zpaměti b) hraje na klavír a zpívá (z not) - Zvládnutí opěrných písní a speciálních cvičení pro intonaci řady dur i moll. - Předvedení volných nástupů jednotlivých stupňů v tónině dur i moll. - Zpěv durové stupnice a harmonické moll - stupnicové postupy. - Zpěv tónického durového i mollového kvintakordu směrem nahoru i dolů. - Zpěv tónického rozšířeného durového i mollového kvintakordu směrem nahoru i dolů. - Zpěv obratů durového kvintakordu - sextakord a kvartsexakord. - Zpěv Dominantního septakordu. - Intonace základních intervalů. Kombinované postupy v dur. - Základní harmonické funkce v řadě dur - T, S, D. - V libovolné písni poznat tóninu (do 6 křížků, béček), u jednotlivých not melodie určit stupeň. - Zpěv dvojhlasu. - Rytmická cvičení. - Literatura: Kofroň, J.: Učebnice intonace a rytmu Daniel, L.: Tonální metoda písňová Daniel, L.: Intonační cvičení I, II. Kolář, J.: Intonace a sluchová výchova I, II. Stašek, Č.: Hudebně pěvecký kurz pro dětské pěvecké sbory a jejich přípravná oddělení Lýsek, F.: Vokální intonace a rytmus Lýsek, F.: Methoda nápěvkové intonace Doležil, M.: Intonace a elementární rytmus Halasová, J. a Velanová, A.: Breviář k hudební výchově
- Literatura
- Daniel, Ladislav. Intonační cvičení. Praha 1976
- Doležil, Metod. Intonace a elementární rytmus
- Halasová, Jitka a Velanová, Anna. Breviář k hudební výchově 1995
- Stašek, Čestmír. Hudebně pěvecký kurz pro dětské pěvecké sbory a jejich přípravná oddělení
- Kolář, Jiří. Intonace a sluchová výchova I, II
- Lysek, František. Vokální intonace a rytmus, Methoda nápěvkové intonace
- KOFROŇ, Jaroslav. Učebnice intonace a rytmu. Páté, nezměněné vydán. Praha: Supraphon, 1985, 204 stran. info
- DANIEL, Ladislav. Tonální metoda písňová a její vztah k předchozím intonačním metodám. 1963, 225 s. info
- Metody hodnocení
- Typ výuky: seminář
- Informace učitele
- POŽADAVKY KE KOLOKVIU - Tonální metoda písňová Ladislav Daniel - soubor opěrných písní, které: a) každý zazpívá zpaměti b) hraje na klavír a zpívá (z not) - Zvládnutí opěrných písní a speciálních cvičení pro intonaci řady dur i moll. - Předvedení volných nástupů jednotlivých stupňů v tónině dur i moll. - Zpěv durové stupnice a harmonické moll - stupnicové postupy. - Zpěv tónického durového i mollového kvintakordu směrem nahoru i dolů. - Zpěv tónického rozšířeného durového i mollového kvintakordu směrem nahoru i dolů. - Zpěv obratů durového kvintakordu - sextakord a kvartsexakord. - Zpěv Dominantního septakordu. - Intonace základních intervalů. Kombinované postupy v dur. - Základní harmonické funkce v řadě dur - T, S, D. - V libovolné písni poznat tóninu (do 6 křížků, béček), u jednotlivých not melodie určit stupeň. - Zpěv dvojhlasu. - Rytmická cvičení. - Literatura: Kofroň, J.: Učebnice intonace a rytmu Daniel, L.: Tonální metoda písňová Daniel, L.: Intonační cvičení I, II. Kolář, J.: Intonace a sluchová výchova I, II. Stašek, Č.: Hudebně pěvecký kurz pro dětské pěvecké sbory a jejich přípravná oddělení Lýsek, F.: Vokální intonace a rytmus Lýsek, F.: Methoda nápěvkové intonace Doležil, M.: Intonace a elementární rytmus Halasová, J. a Velanová, A.: Breviář k hudební výchově
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2007, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2007/ZS1BP_IN