ZS1MK_AL4A Literatura ve výuce - AJ

Pedagogická fakulta
podzim 2007
Rozsah
0/0/8. 8. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Naděžda Vojtková (cvičící)
Garance
PhDr. Tamara Váňová
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Helena Havlíčková
Předpoklady
Parallel attendance of didactics 1A
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
The subject deals with the methods suitable in using literature with young learners, including fairy-tales, stories and books for children.
Osnova
  • Stories and fairy-tales in our lives. Stories and fairy-tales in an English classroom. Topic based teaching. Storytelling. Pictures in storytelling. Vocabulary training. Kinds of story books. Experience approaches. Study and fun approaches. Asking questions and rewriting.
Literatura
  • WRIGHT, Andrew. Art and crafts with children. Oxford: Oxford University Press, 2001, 164 s. : i. ISBN 0-19-437825-X. info
  • BREWSTER, Jean, Gail ELLIS a Denis GIRARD. The primary English teacher's guide. London: Penguin Books, 1992, 238 s. ISBN 0-14-081359-4. info
  • HILL, David A. Visual impact : creative language learning through pictures. Harlow: Longman, 1990, ix, 67. ISBN 0582037654. info
  • WRIGHT, Andrew. Pictures for language learning. Cambridge: Cambridge University Press, 1989, ix, 218. ISBN 0521358000. info
  • WRIGHT, Andrew. Henry Fielding : mask and feast. London: Chatto & Windus, 1965, 213 p. info
Metody hodnocení
Students will submit their reading diaries with minimum 2 realbooks for children (authentic children books), 2 adapted/graded readers for children and 1 story suitable for telling.
Informace učitele
http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=514
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2008, podzim 2009.