PdF:ZS1MP_PDP1 Did. učení o přír. - praktikum - Informace o předmětu
ZS1MP_PDP1 Praktikum k didaktice učení o přírodě a společnosti 1
Pedagogická fakultapodzim 2007
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Iva Frýzová, Ph.D. (cvičící)
Ing. Helena Jedličková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Pavel Kubíček (cvičící) - Garance
- Ing. Helena Jedličková, Ph.D.
Katedra biologie – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ing. Helena Jedličková, Ph.D. - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- ZS1MP_PDP1/01: Po 16:10–17:50 učebna 2
ZS1MP_PDP1/02: Po 14:20–16:00 učebna 2 - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- Hlavním cílem je získání dovedností prakticky řešit konkrétní pedagogické problémy a situace, včetně zhodnocení výsledků učení žáků a sebereflexe. Činnostní potenciál spočívá v dovednosti připravit, vést a hodnotit výuku konkrétních témat, což bude realizováno formou mikrovýstupů, ve specializovaném pracovišti Terénního střediska „Kejbaly“ nebo jako alternativní forma pedagogické praxe ve specializovaných pracovištích a ve školách. Zde studenti budou realizovat výuku žáků společně s odborníky z praxe. Praktikum k didaktice učení o přírodě a společnosti je rozšiřujícím předmětem souboru předmětů, který si klade za cíl vytvořit dovednosti uvědomělé praktické aplikace učiva z didaktiky specializovaného předmětu v konkrétních podmínkách výchovně vzdělávací práce, a to v rovině vědomostní, činnostní a osobnostní. Po stránce odborné navazuje na komplex poznatků ze souboru IVZ, které dále třídí a prohlubuje. Po stránce didaktické integruje a aplikuje dosažené vědomosti a dovednosti z pedagogicko – psychologických věd a z celého komplexu disciplín IVZ.
- Osnova
- 1. RVP, cíle a výběr témat pro alternativní formy pedagogické praxe. 2. Zdroje informací pro jednotlivá témata. 3. Učební pomůcky u nás a ve světě – zaměřeno na vybraná témata. 4. Práce učitele a žáka s multimédii. 5. Pokusy a pozorování – kartotéka a realizace. 6. Využití koutku přírody. 7. Jak lze učit v ZOO a v MZM. 8. Alternativní formy pedagogické praxe: aranžování a vazba – lidové zvyklosti.
- Metody hodnocení
- Předmět je zakončen zápočtem. Získání zápočtu je vázáno na aktivní účast na cvičeních a průběžné plnění úkolů během semestru.
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2007/ZS1MP_PDP1