PdF:OP3MK_TMO Tvorba mm distanč. opor - Informace o předmětu
OP3MK_TMO Tvorba multimediálních distančních opor
Pedagogická fakultapodzim 2008
- Rozsah
- 0/0/10. 10. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D.
Katedra technické a informační výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Miluše Čánská - Předpoklady
- Příprava distanční výukové opory. Realizace její textové části s návrhem její multimediální části. Obsah bude záviset na odborném zaměření studenta.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 200 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/200, pouze zareg.: 0/200 - Mateřské obory/plány
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit studenty s distančním vzděláváním a e-learningem. Se zásadami tvorby distančních opor. Ukázat jim možnosti vlastní tvorby multimediálních opor. Možnosti a výhody využití těchto podpor v prezenční výuce.
- Osnova
- Přednášky: Distanční vzdělávání a e-learning, forma řízeného samostudia. Nasazení těchto forem v prezenční výuce, kombinované formě výuky i v dalším vzdělávání. Co je distanční opora a k čemu slouží. Její specifika, kdy se dá používat a jak. Zásady tvorby distančních výukových opor.Možnosti vytváření multimediálních distančních studijních opor. Využití prostředků MS Office pro jejich tvorbu. Možnosti použití programů pro vytváření WWW stránek a možnosti použití specielních programů jako například Zinc, Breez, Captivate, FlashPaper, Flash, Visual Basic, Corel Draw, Adobe Photoshop. Samostatná práce: Příprava distanční výukové opory. Realizace její textové části s návrhem její multimediální části. Obsah si student zvolí na základě svého zaměření.
- Literatura
- http://wrack.ped.muni.cz/vyuka_moodle
- Metody hodnocení
- Zpracovaný projekt distanční studijní opora. Test prověřující znalosti v rozsahu probraného učiva.
- Informace učitele
- Odborná literatura : Bednaříková, I. Vytváření studijních textů pro distanční vzdělávání. Olomouc : Univerzita Palackého, 2001. ISBN 80-244-0277-7. Průcha, J. Jak psát učební texty pro distanční studium : malá abeceda pro autory. Praha : Centrum pro studium vysokého školství, 2003. ISBN 80-248-0281-3. Průcha, J. Požadavky na akreditaci studijních programů a kurzů distančního vzdělávání. Praha : Centrum pro studium vysokého školství, 1997. ISBN -. Zlámalová, H. Distanční vzdělávání v České republice - současnost a budoucnost. Sborník příspěvků . Praha : Centrum pro studium vysokého školství, 1999. ISBN 80-86302-15-6. Zlámalová, H. Úvod do distančního vzdělávání. Olomouc : Univerzita Palackého, 2001. ISBN 80-244-0276-9. kolektiv autorů: Microsoft Office Word 2003 Jednoduše, srozumitelně, názorně. Computer Press
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
- Statistika zápisu (podzim 2008, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2008/OP3MK_TMO