SP4MP_1AB2 Angličtina pro speciální pedagogy - C

Pedagogická fakulta
podzim 2008
Rozsah
0/2/0. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Gabriela Hublová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Radka Mlýnková (přednášející)
PhDr. Jiří Vacek, CSc. (přednášející)
Mgr. Jana Kollárová (pomocník)
Garance
Mgr. Gabriela Hublová, Ph.D.
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Jitka Autratová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
SP4MP_1AB2/01: St 7:55–9:35 učebna 51, G. Hublová
SP4MP_1AB2/02: St 7:55–9:35 učebna 52, R. Mlýnková
SP4MP_1AB2/03: St 7:55–9:35 učebna 53, J. Vacek
Předpoklady
Předpokladem pro zapsání tohoto předmětu na úrovni B2 ERR je znalost anglického jazyka minimálně na úrovni B1 (= pre-intermediate)! B1 level knowledge of English is required. The pre-intermediate student (B1) understands the main points of clear standard input on familiar matters. Can enter unprepared into conversation about familiar topics and connect ideas in a simple way. Can provide information, take messages, give simple instructions and deal with less routine problems, e.g. complaints. Can describe events, experiences, hopes and ambitions; give reasons, explanations of plans and opinions.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Level B2 English Course for students who have completed B1 bachelor course.
Mateřské obory/plány
předmět má 7 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Students will develop all receptive (reading, listening) and productive (speaking, writing)language skills together with their grammar and vocabulary awarness within B2 level, by means of acadmeic topics related to the sphere of special needs education. Course objectives: acquiring specialised vocabulary related to SNE; B2 level grammar practice; enhancing all language skills; producing application for a scholarship and project statement; giving an oral presentation on a specialised topic
Osnova
  • Topics: 1 Learning difficulties/disabilities; 2 Physical and sensory disabilities; 3 Down syndrome; 4 Autism; 5 Current cure methods; 6 Theory of Multiple-Intelligence; Grammar: present simple and continuous; past simple and continuous; present perfect simple and continuous; expressing future; the passive; modals, conditionals; Test preparation: sentence transformations, word formation...
Literatura
  • In-class materials designed for teaching LSP.
  • HASHEMI, Louise a Barbara THOMAS. Cambridge grammar for first certificate : with answers. 1st ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2003, xii, 260. ISBN 0521533368. info
  • http://www.specialchild.com/index.html
  • Grammar and Vocabulary for First Certificate.
Metody hodnocení
Weekly 90-minute seminars. Credit requirements: 1) Attendance and active participation in the seminars; 2) Completed in-term assignments: 1) project statement + application for a scholarship 2)oral presentation; 3) Credit test (level B2; 3 parts: listening and reading comprehension, use of English; pass mark: 60%)
Vyučovací jazyk
Angličtina
Navazující předměty
Informace učitele
In order to receive the credits, students must respect all course requirements!!!
Další komentáře
Studijní materiály
Poznámka k ukončení předmětu: Pro úspěšné ukončení předmětu jsou předepsány v semestru průběžné kontroly, jejichž výsledky jsou započítávány do závěrečného hodnocení. Jazykovy kurz neni urcen pro zacatecniky
Předmět je vyučován každoročně.
Kurz úrovně B2. Předmět navazuje na bakalářské jazykové kurzy úrovně B1.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2007, jaro 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018.