PdF:SP4MP_1AB2 Aj pro spec ped - C - Informace o předmětu
SP4MP_1AB2 Angličtina pro speciální pedagogy - C
Pedagogická fakultapodzim 2008
- Rozsah
- 0/2/0. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Gabriela Hublová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Radka Mlýnková (přednášející)
PhDr. Jiří Vacek, CSc. (přednášející)
Mgr. Jana Kollárová (pomocník) - Garance
- Mgr. Gabriela Hublová, Ph.D.
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Jitka Autratová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SP4MP_1AB2/01: St 7:55–9:35 učebna 51, G. Hublová
SP4MP_1AB2/02: St 7:55–9:35 učebna 52, R. Mlýnková
SP4MP_1AB2/03: St 7:55–9:35 učebna 53, J. Vacek - Předpoklady
- Předpokladem pro zapsání tohoto předmětu na úrovni B2 ERR je znalost anglického jazyka minimálně na úrovni B1 (= pre-intermediate)! B1 level knowledge of English is required. The pre-intermediate student (B1) understands the main points of clear standard input on familiar matters. Can enter unprepared into conversation about familiar topics and connect ideas in a simple way. Can provide information, take messages, give simple instructions and deal with less routine problems, e.g. complaints. Can describe events, experiences, hopes and ambitions; give reasons, explanations of plans and opinions.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Level B2 English Course for students who have completed B1 bachelor course. - Mateřské obory/plány
- předmět má 7 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Students will develop all receptive (reading, listening) and productive (speaking, writing)language skills together with their grammar and vocabulary awarness within B2 level, by means of acadmeic topics related to the sphere of special needs education. Course objectives: acquiring specialised vocabulary related to SNE; B2 level grammar practice; enhancing all language skills; producing application for a scholarship and project statement; giving an oral presentation on a specialised topic
- Osnova
- Topics: 1 Learning difficulties/disabilities; 2 Physical and sensory disabilities; 3 Down syndrome; 4 Autism; 5 Current cure methods; 6 Theory of Multiple-Intelligence; Grammar: present simple and continuous; past simple and continuous; present perfect simple and continuous; expressing future; the passive; modals, conditionals; Test preparation: sentence transformations, word formation...
- Literatura
- In-class materials designed for teaching LSP.
- HASHEMI, Louise a Barbara THOMAS. Cambridge grammar for first certificate : with answers. 1st ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2003, xii, 260. ISBN 0521533368. info
- http://www.specialchild.com/index.html
- Grammar and Vocabulary for First Certificate.
- Metody hodnocení
- Weekly 90-minute seminars. Credit requirements: 1) Attendance and active participation in the seminars; 2) Completed in-term assignments: 1) project statement + application for a scholarship 2)oral presentation; 3) Credit test (level B2; 3 parts: listening and reading comprehension, use of English; pass mark: 60%)
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Navazující předměty
- Informace učitele
- In order to receive the credits, students must respect all course requirements!!!
- Další komentáře
- Studijní materiály
Poznámka k ukončení předmětu: Pro úspěšné ukončení předmětu jsou předepsány v semestru průběžné kontroly, jejichž výsledky jsou započítávány do závěrečného hodnocení. Jazykovy kurz neni urcen pro zacatecniky
Předmět je vyučován každoročně.
Kurz úrovně B2. Předmět navazuje na bakalářské jazykové kurzy úrovně B1.
- Statistika zápisu (podzim 2008, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2008/SP4MP_1AB2