SP4RC_ZSP2 Základy speciální pedagogiky 2 logopedie

Pedagogická fakulta
podzim 2008
Rozsah
0/0/8. 8 hodin. 6 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
PhDr. Barbora Chleboradová, Ph.D. (přednášející)
Garance
prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Na konci kurzu bude mít student přehled o: etiologii, klasifikaci a symptomatologii jednotlivých forem narušené komunikační schopnosti. Získá aktuální informace o terapeutických postupech a systému péče o osoby s narušenou komunikační schopností.
Osnova
  • Logopedie – předmět, základní úkoly, postavení v systému věd. Logoped, logopedický asistent. Komunikace, komunikační proces, verbální, nonverbální komunikace. Narušená komunikační schopnost - etiologie, klasifikace, symptomatologie. Terapie narušené komunikační schopnosti.
Literatura
  • VÍTKOVÁ, M. (ed.) Integrativní speciální pedagogika. 2. přepracované a rozšířené vydání. Brno: Paido, 2004. ISBN 80-7315-071-9
  • KLENKOVÁ, J. Logopedie II., III. Brno, Paido, 1998. ISBN 80-85931-62-1.
  • KLENKOVÁ, J. Logopedie I. Brno: Paido, 2000. ISBN 80 85931-88-5.
Metody hodnocení
Předmět je ukončen zkouškou.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2002, podzim 2003, podzim 2004, podzim 2005, podzim 2006, podzim 2007, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013.