PdF:SPKRC_LIR1 Log. inter. u dětí ran. věku 1 - Informace o předmětu
SPKRC_LIR1 Logopedická intervence u dětí v raném věku 1
Pedagogická fakultapodzim 2008
- Rozsah
- 0/0/16. 12 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Studium k rozšíření učitelské kvalifikace o další aprobační předmět (program PdF, C-CV, směr Speciální pedagogika pro základní školy)
- Cíle předmětu
- Na konci kurzu bude student ovládat: problematiku rané intervence; speciálně pedagogickou diagnostiku logopedickou; raná intervence u nás a v zahraničí; role logopeda v rané intervenci.
- Osnova
- Raná intervence, její význam, cíle; úloha logopeda ve službách rané intervence; vývoj motoriky dítěte; orální reflexy; poruchy polykání, možná terapie; současné využívané fyzioterapeutické metody a koncepty; využití myofunkční terapie v logopedii.
- Literatura
- KLENKOVÁ, Jiřina. Terapie v logopedii. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2007, 116 s. Pedagogická fakulta, 4601/Pd-32/07-17/99. ISBN 978-80-210-4463-0. info
- Raná péče : analýza situace v Evropě : klíčové aspekty a dopručení : souhrnná zpráva. Edited by Victoria Soriano. [Brusel]: Evropská agentura pro rozvoj speciálního vzdělávání, 2005, 53 s. ISBN 8791500583. info
- HOLMANOVÁ, Jitka. Raná péče o dítě se sluchovým postižením. 2. vyd. Praha: Septima, 2005, 93 s. ISBN 8072162136. info
- KLENKOVÁ, Jiřina. Možnosti stimulace preverbálních a verbálních schopností vývojově postižených dětí. Brno: Paido, 2000, 123 s. ISBN 80-85931-91-5. info
- VÍTKOVÁ, Marie. Raná péče o děti s komunikačními poruchami. In Sborník ze 2. setkání. Ivančice: Asociace pedagogů sluchově postižených, 1999, s. 6-14. info
- KUDELOVÁ, Ivana a Lea KVĚTOŇOVÁ. Malé dítě s těžkým poškozením zraku : raná péče o dítě se zrakovým a kombinovaným postižením. Brno: Paido, 1996, 41 s. ISBN 8085931249. info
- Metody hodnocení
- semináře; diskuse v hodině; seminární práce, závěrečný test, ústní zkouška
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Specializace I. - možnost výběru mezi 1a a 1b.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2008/SPKRC_LIR1