PdF:TE2BP_APG Aplikace poč. grafiky - Informace o předmětu
TE2BP_APG Aplikace počítačové grafiky
Pedagogická fakultapodzim 2008
- Rozsah
- 0/0/2. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Ing. Martin Dosedla, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Ing. Martin Dosedla, Ph.D.
Katedra technické a informační výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Gabriela Jančíková - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- TE2BP_APG/01: Po 7:55–9:35 šatna, M. Dosedla
TE2BP_APG/02: Po 9:45–11:25 šatna, M. Dosedla
TE2BP_APG/03: Čt 7:00–8:40 šatna, M. Dosedla - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Pedagogické asistentství technické a informační výchovy pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je získání základních vědomostí o počítačové grafice, absolvent pochopí - základní teoretické pojmy z oblasti počítačové grafiky, rastrovou a vektorovou grafiku. Zorientuje se v práci se skenerem, v tvorbě GIFu a PDF. Naučí se vytvořit s pomocí těchto atributů jednoduchou grafickou prezentaci, leták, vizitku, obálku, aj. V hrubých rysech se zorientuje v grafických programech Adobe Photoshop, Corel Draw, a hlavně Zoner Photo Studio a Zoner Callisto. Seznámí se i s možnou dostupností freewarových grafických editorů a ostatních utilit. Získají také základy tvorby 3D grafiky (Blender, Cinema 4D).
- Osnova
- 1. Základní informace o grafice. (Charakteristika, rozdělení grafiky, ostatní dotčená témata a disciplíny, rozsah výuky, závěr. práce)
- 2. Základní pojmy o rastrové grafice. (Charakteristika, její užití, DPI, hloubka barev, barevné modely, formáty souborů, typy dokumentů, export – import, užití, ukázky, přehled SW aplikací)
- 3. Rastrový obrázek, grafika. (Získání a tvorba rastrového obrázku, fotografie, skenování, základy práce ve výše uvedených aplikacích)
- 4. Tvorba a úpravy rastrového obrazu (Editace a kombinování obrázků, ukládání, výběry, globální a lokální úpravy)
- 5. Základní pojmy o vektorové grafice. (Charakteristika, její užití, okna programů, základní objekty, výplně, vrstvy, text, efekty, kliparty, typy dokumentů, export – import, užití, ukázky)
- 6. Vektorová grafika. (Práce s úsečkou, křivkou, s uzlem, práce s textem, objekty, transformace, efekty, rastr x vektor………)
- 7. Práce s vektorovou a rastrovou grafikou. (Procvičení témat 2, 3, 4, 5, 6 dílčí příprava a volba možných témat pro závěrečnou práci)
- 8. Úprava digitální fotografie. (Získání fotografie, úprava vad, vylepšení podání fotografie, tisk)
- 9. Animace GIF, PDF.. (Vytvoření animovaného GIFu, ukázky tvorby a prezentace PDF)
- 10. Přehled grafického SW a další aplikace počítačové grafiky (Možné programové vybavení, prohlížeče a editory vč. freewarů, práce s nimi, funkce, archivace, přejmenování, formáty, grafika z pohledu ……)
- 11. 3D grafika. (Principy 3D grafiky,3D grafický SW, techniky modelování, rendering)
- 12. Práce na závěrečné prezentaci. (Vizitka, hlavičkový papír, jednoduché prodejní a prezentační tiskoviny, nabídkový leták, koláže, fotomontáže, … s využitím 2 - 10, popř. 11)
- Literatura
- WILLMORE, Ben. Mistrovství v Adobe Photoshop 7. Translated by Dušan Kadavý - Markéta Tejcová. Vyd. 1. Praha: Computer Press, 2002, xix, 540. ISBN 8072267450. info
- Jak na počítač : kreslení a grafika. Edited by Pavel Roubal. Vyd. 1. Praha: Computer Press, 2001, iv, 85. ISBN 8072264842. info
- Jak na počítač : kreslení a grafika. Edited by Pavel Roubal. Vyd. 1. Praha: Computer Press, 2001, vi, 84. ISBN 8072264346. info
- Metody hodnocení
- K úspěšnému ukončení předmětu je třeba vypracování několika samostatných úkolů z jednotlivých probíraných oblastí počítačové grafiky. Konkrétní zadání budou zveřejněna na začátku semestru.
- Informace učitele
- http://www.ped.muni.cz/wtech/index.php?pg=03_studium&sec=apg
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2008, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2008/TE2BP_APG