PdF:FJ2BP_FJC5 Jazyková cvičení 5 - Informace o předmětu
FJ2BP_FJC5 Jazyková cvičení 5
Pedagogická fakultapodzim 2009
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Marcela Poučová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Jéróme Vives (cvičící) - Garance
- Mgr. Marcela Poučová, Ph.D.
Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Barbora Hůrková - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- FJ2BP_FJC5/01: Čt 7:55–9:35 učebna 39, J. Vives
FJ2BP_FJC5/02: Čt 14:20–16:00 učebna 34, J. Vives - Předpoklady
- (( FJ2BP_FJC1 Jazyková cvičení 1 && FJ2BP_FJC2 Jazyková cvičení 2 && FJ2BP_FJC3 Jazyková cvičení 3 && FJ2BP_FJC4 Jazyková cvičení 4 ))
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Pedagogické asistentství francouzského jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Cíle předmětu
- Předmět navazuje na Jazyková cvičení 4. Cílem je prohloubení komunikativní kompetence studentů: lingvistické, sociolingvistické a diskurzívní formou komentáře textů a diskuze. Výchozí učebnicí je francouzská metoda Le Nouveau sans frontieres 4, která je doplněna dalšími materiály z níže uvedené literatury. Na konci tohoto kurzu by měl být student schopen: porozumět delším promluvám a přednáškám, článkům a zprávám zabývajícím se současnými problémy, pokud téma dostatečně zná; účastnit se rozhovoru plynule a spontánně, aktivně se zapojit do diskuse o známých tématech, vysvětlovat a obhajovat své názory; napsat pojednání nebo zprávy předávat informace, obhajovat nebo vyvracet určitý názor.
- Osnova
- Vybrané texty z učebnice k rozboru a diskusi.
- Literatura
- ABBADIE, Ch. L'Expression française orale et écrite.1. vyd. Grenoble : PUG, 1998. 197 s. ISBN 2-7061-0564-X.
- COURTILLON, J. Libre Echange 3. 1. vyd. Paris : Hatier/Didier, 1991. 255 s. ISBN2-278-04026-X.
- GIRARDET, J. Le Nouveau sans frontieres 4 . Arts - Culture - Littérature. 1. vyd. Paris : CLE International, 1996. 222 s. ISBN 2-19-0333480-2.
- SALINS, G.-D. Exercices de grammaire. Perfectionnement. 1. vyd. Paris : Hatier, 1988. 128 s. ISBN 2-218-1602-8.
- Výukové metody
- Seminář, diskuse, prezentace.
- Metody hodnocení
- Ukončení: zápočet. Požadavky na ukončení: splnění seminárních úkolů a aktivní účast (70%).
- Vyučovací jazyk
- Francouzština
- Navazující předměty
- Informace učitele
- FJC5 - Semestre d'automne 2009 Programme à titre indicatif susceptible de changements. Les articles, les prépositions, les partitifs, les passés, l’accord du passé, l’expression de la durée, le discours rapporté, l’adverbe et les constructions adverbiales, le gérondif et les participes. A noter que ces sujets seront vus au travers de textes et pas seulement d'exercices classiques. Evaluation : 3 tests se tiendront durant le semestre. La moyenne de ces 3 tests doit être égale ou supérieure à 70%. Les étudiants n'ayant pas obtenu ce pourcentage devront passer un examen de rattrapage en janvier, et éventuellement un second si ils en ont le droit. Les tests porteront essentiellement sur les thèmes vus durant le semestre mais pas seulement : il vous faudra tenir compte de vos acquis durant les 4 semestres précédents.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2009, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2009/FJ2BP_FJC5