FJ2BP_JC3 Jazyková cvičení 3

Pedagogická fakulta
podzim 2009
Rozsah
0/4/0. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. Mgr. Václava Bakešová, Ph.D. (cvičící)
PhDr. Miroslava Novotná, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Marcela Poučová, Ph.D.
Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Barbora Hůrková
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
FJ2BP_JC3/01: St 7:55–9:35 učebna 59, M. Novotná
FJ2BP_JC3/02: Po 10:40–12:20 učebna 56, V. Bakešová
Předpoklady
(( FJ2BP_JC1 Jazyková cvičení 1 && FJ2BP_JC2 Jazyková cvičení 2 || FJ2BP_FJC1 Jazyková cvičení 1 && FJ2BP_FJC2 Jazyková cvičení 2 ))
Třetí část kurzu praktického jazyka předpokládá počáteční úroveň receptivních dovedností vyšší než B2 a úroveň produktivních dovedností B2.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Třetí část kurzu praktického jazyka předpokládá počáteční úroveň receptivních dovedností vyšší než B2 a úroveň produktivních dovedností B2. Vedle jazykových cvičení, která aplikují gramatické a lexikální struktury na různých komunikativních situacích, je kladen důraz na francouzský jazyk v kontextu sociálním a kulturním (např. galicismy, různé jazykové roviny apod.). Prohlubují se znalostí jazyka na základě různých textů s cílem osvojení techniky psaní resumé. Vyučuje se nadále podle učebnice Francouzština pro pokročilé (lekce 18-22). Po každé lekci jsou ověřovány dosažené znalosti a dovednosti testem. Na konci tohoto kurzu by měl být student schopen: porozumět delším promluvám a přednáškám, článkům a zprávám zabývajícím se současnými problémy, pokud téma dostatečně zná; účastnit se rozhovoru plynule a spontánně, aktivně se zapojit do diskuse o známých tématech, vysvětlovat a obhajovat své názory; napsat pojednání nebo zprávy předávat informace, obhajovat nebo vyvracet určitý názor.
Osnova
  • Gramatika, slovní zásoba, frazeologie a práce s texty na základě lekcí v učebnici a níže uvedených dokumentů.
Literatura
  • TIONOVÁ, A. a kol. Francouzština pro pokročilé. 2. vyd. Praha : LEDA, 2000. 526 s. ISBN 80-85927-80-2.
  • ABRY, D., CHALARON, M.-L. La grammaire des premiers temps 1. 2. vyd. Grenoble : PUG, 2000. 259 s. ISBN 2-7061-0888-6.
  • DESCOTES-GENON, Ch. a kol. LExercisier. 1. vyd. Grenoble : PUG, 1999. 335. ISBN 2-7061-0451-1.
  • GREGOIRE, M., MERLO, G. Exercices communicatifs de la Grammaire progressive du français. 1. vyd. Paris : CLE International, 1998. 191 s. ISBN 209-033860-1.
  • KLEINEIDAM, H., VINCENT, M.. Praxis der franzoesischen Grammatik. 1. vyd. Mnichov : Hueber, 1988. 190 s. ISBN 3-19-006993-X.
Výukové metody
Seminář, diskuse, prezentace.
Metody hodnocení
Průběžná kontrola: Během semestru studenti píší testy na prověření svých znalostí. Jejich výsledky budou mít vliv na získání zápočtu. Zápočet: Napíší-li studenti průběžné testy minimálně na 70% dohromady, získají zápočet; v opačném případě píší jeden test ze všech probraných lekcí a musí získat rovněž 70%.
Vyučovací jazyk
Francouzština
Navazující předměty
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2008, podzim 2010, podzim 2011.