PdF:FJ2MP_FJS1 Jazykový seminář I - Informace o předmětu
FJ2MP_FJS1 Jazykový seminář 1
Pedagogická fakultapodzim 2009
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Marie Červenková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Marcela Poučová, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Mgr. Marcela Poučová, Ph.D.
Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Barbora Hůrková - Rozvrh
- Čt 10:40–12:20 učebna 56
- Předpoklady
- Předmět je určen pro 1. ročník magisterského prezenčního studia oboru.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství francouzského jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je zdokonalení jazykové kompetence, prohloubení dosavadních znalostí francouzské gramatiky a podstatné rozšíření slovní zásoby. Cvičení jsou zaměřena na rozvoj v oblastech čtení, mluvení a poslechu. Výchozí učebnicí je francouzská metoda Campus 4, která je doplněna dalšími materiály z níže uvedené literatury. Kurz předpokládá počáteční úroveň receptivních i produktivních komunikativních dovedností C1 podle stupnice Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Na konci tohoto kurzu by měl být student schopen: porozumět delším promluvám, složitým textům faktografickým i literárním; porozumět odborným článkům a delším technickým instrukcím; vyjadřovat se plynule a pohotově; přesně formulovat své myšlenky a názory; jasně vyjádřit a dobře uspořádat písemný text a podrobně vysvětlit svá stanoviska.
- Osnova
- Vybrané texty z učebnice.
- Literatura
- BARBOT, M.-J. DELF – Nouvelle formule. 1. vyd. Paris : Hachette Livre, 2001. 255 s. ISBN 20-11-55169-2.
- MASSACRET, E., MOTHE, P., PONS, S. Café crème 4.- perfectionnement. 1. vyd. Paris : Hachette Livre, 1999. ISBN 201155122-6
- Le français dans le monde. Revue des professeurs de français. Paris : CLE International ou www.fdlm.org.
- COURTILLON, J., GUYOT-CLEMENT,CH. Campus 4. 1. vyd. Paris : CLE International, 2005. 173. s. ISBN 978-2-09-033314-5
- COTENTIN-REY, G. Le résumé. 1. vyd. Paris : CLE International, 1992. 124 s. ISBN2-19-033372-5.
- AKZUZ, A. Exercices d’oral en contexte. 1. vyd. Paris : Hachette Livre, 2002. 128 s. ISBN 2-01-155442-0.
- Výukové metody
- Seminář, diskuse, prezentace.
- Metody hodnocení
- Zápočet: písemná a ústní část. Účast: vyžadována (70%). Nutné průběžné plnění úkolů zadaných v průběhu semestru.
- Vyučovací jazyk
- Francouzština
- Informace učitele
- Průběžná kontrola: minimálně 70% aktivní účast na seminářích, ústní exposé, splnění zadaných písemných úkolů Zápočet: písemný test (min. 70% bodů) - ověření gramatických znalostí, schopnost používat lexikum z učebnice, překlad, résumé
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka se realizovat nebude a předmět slouží pouze pro opakovaný zápis.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2009/FJ2MP_FJS1