PdF:FY2MP_ALTF Alternativní přírodověd výuka - Informace o předmětu
FY2MP_ALTF Alternativní přírodovědná výuka
Pedagogická fakultapodzim 2009
- Rozsah
- 1/0/0. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. RNDr. Josef Trna, CSc. (přednášející)
Mgr. Ivana Medková, Ph.D. (pomocník) - Garance
- prof. RNDr. Vladislav Navrátil, CSc.
Katedra fyziky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Gabriela Vohradská - Rozvrh
- Po 15:15–16:00 učebna 3
- Předpoklady
- FY2MP_MV Motivace v přírod. výuce FY
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství fyziky pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Učitelství fyziky pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- Na konci tohoto kurzu bude student schopen: porozumět alternativním přírodovědným výukovým metodám; aplikovat pedagogické dovednosti.
- Osnova
- 1. Tradiční a alternativní výukové metody přírodovědné výuky. 2. Žákovo pojetí učiva. 3. Učitelovo pojetí učiva. 4. Projektová přírodovědná výuka. 5. Situační a simulační přírodovědná výuka. 6. Přírodovědná výuka podporovaná audiovizuální technikou. 7. Přírodovědná výuka podporovaná počítačem. 8. Heuristická žákovská experimentální aktivita. 9. Skupinová přírodovědná výuka. 10. Přírodovědné didaktické soutěže. 11. Jednoduchý přírodovědný experiment.
- Literatura
- MAŇÁK, Josef. Alternativní metody a postupy. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 1997, 89 s. ISBN 8021015497. info
- KOVALIKOVÁ, Susan a Karen OLSENOVÁ. Integrovaná tematická výuka :model : [výuka, která vychází z poznání, jak učit lidský mozek]. 2. opr. vyd. Kroměříž: Spirála, 1995, 304 s. ISBN 80-901873-1-5. info
- Výukové metody
- výklad s diskusí, individuální projekty
- Metody hodnocení
- závěrečný individuální projekt
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2009, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2009/FY2MP_ALTF