PdF:OP3BP_DKIP Úvod do oborových diadktik - Informace o předmětu
OP3BP_DKIP Úvod do oborových diadktik
Pedagogická fakultapodzim 2009
- Rozsah
- 1/0/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. PhDr. Zdeněk Friedmann, CSc. (přednášející)
doc. Mgr. Pavel Pecina, Ph.D. (přednášející) - Garance
- doc. Mgr. Pavel Pecina, Ph.D.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Miluše Čánská - Rozvrh
- Út 10:40–11:25 učebna 34
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 65 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/65, pouze zareg.: 0/65 - Mateřské obory/plány
- Učitelství praktického vyučování (program PdF, B-SPE) (2)
- Cíle předmětu
- Na konci kurzu bude student schopen: - Stanovit cíle do výuky odborných předmětů. - Stanovit obsah a prostředky vyučování ve výuce odborných předmětů. - Popsat výukové metody, prosředky a formy ve výuce odborných předmětů. - Definovat vyučovací principy ve výuce odborných předmětů. - Naplánovat výuku svého odborného předmětu.
- Osnova
- 1. Inženýrská pedagogika, edukační vědy, základní pojmy 2. Informační báze inženýrské pedagogiky 3. Vzdělávání a řízení 4. Vzdělávání, výcvik a jeho organizace 5. Cíle a jejich taxonomie 6. Alternativní možnosti vzdělávání se edukátorů a edukantů 7. Transfer výcviku a jeho vliv na rozvoj 8. Organizování vzdělávacího programu 9. Metody vzdělávání 10.Kalkulace vzdělávací (výcvikové) činnosti 11.Hodnocení (evaluace) ve vzdělávání 12.Rozvoj managementu ve vzdělávání 13.Prognózy a trendy vývoje celoživotního vzdělávání.
- Literatura
- BELCOURT, Monica a Phillip Charles WRIGHT. Vzdělávání pracovníků a řízení pracovního výkonu. Vyd. 1. Praha: Grada, 1998, 243 s. ISBN 8071694592. info
- Ouroda, S. Oborová didaktika. Brno: MZLU. 2000.
- MELEZINEK, Adolf. Inženýrská pedagogika. Translated by Božena Coufalová - Dana Dobrovská, Illustrated by Jiří [pedagog]. Vyd. 2. přeprac. Praha: Vydavatelství ČVUT, 1994, 179 s. ISBN 80-01-01214-X. info
- Výukové metody
- přednáška, diskuse, situační metoda, samostatná práce.
- Metody hodnocení
- Předmět je ukončen zápočtem. Požadavky k zápočtu: Seminární práce v rozsahu 4 – 7 stránek na následující téma: - Podrobná písemná příprava na vyučovací jednotku ve výuce odborných předmětů.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2009, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2009/OP3BP_DKIP