Ps7MP_SDP Seminář k diplomové práci

Pedagogická fakulta
podzim 2009
Rozsah
práce na DP. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. PhDr. Otto Čačka (cvičící)
doc. PhDr. Jiří Dan, CSc. (cvičící)
prof. PhDr. Rudolf Kohoutek, CSc. (cvičící)
Mgr. et Mgr. Jan Mareš, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Ing. Irena Ocetková, Ph.D. (cvičící)
prof. PhDr. Evžen Řehulka, CSc. (cvičící)
PhDr. Jaroslav Řezáč, CSc. (cvičící)
PhDr. Mgr. Iva Žaloudíková, Ph.D. (cvičící)
Garance
prof. PhDr. Evžen Řehulka, CSc.
Katedra psychologie – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: prof. PhDr. Evžen Řehulka, CSc.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
předmět má 44 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Seminář probíhá formou individuálních konzultací. Studující je svým vedoucím práce průběžně kontrolován - pokud jde o stav rozpracovanosti jeho bakalářské diplomové práce - a dostává další dílčí úkoly související s úspěšným dokončením práce. Předmět je koncipován jako kurz motivující studenta k napsání diplomové práce splňující veškeré požadavky na ni kladené. Absolvování tohoto kurzu je podmínkou toho, že student odevzdá kvalitní práci odsouhlasenou vedoucím. Student také bude připraven k úspěšné obhajobě práce a seznámen s požadavky, které na něj budou kladeny státní komisí při obhajobě.
Osnova
  • 1. Výběr tématu, formulace výzkumného problému a výzkumné otázky. 2. Výběr pramenů, kritická práce s literaturou.
  • . 3. Vypracování projektu diplomové práce.
  • . (výběrově:)
  • . 4. Práce na textu diplomové práce.
  • . 5. Volba vhodných metod a technik výzkumu.
  • . 6. Příprava a organizace výzkumu.
  • . 7. Vlastní výzkum.
  • . 8. Zpracování výsledků.
  • . 9. Dokončení diplomové práce.
  • .
Literatura
  • Nabídka témat prací na stránkách KPsych PedF MU - http://www.ped.muni.cz/wpsy/doc/DP.pdf
  • RING - Rukověť informačně gramotného studenta PdF MU (Online kurz knihovny PedF MU) - http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=632 (mj. práce s literaturou, šablona pro text práce)
  • HENDL, J., BLAHUŠ, P. Jak na to? Metodologie závěrečné práce (online učební text FTVS UK). Praha: FTVS. - http://www.ftvs.cuni.cz/hendl/index.htm
  • MARTIN, Paul R. a P. P. G. BATESON. Úvod do teorie a metodologie měření chování. Translated by Ivo Müller. Vyd. 1. Praha: Portál, 2009, 221 s. ISBN 9788073675264. info
  • ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách: pravidla hry. Další autor:M.Sedláček,P.Novotný,K.Nedbálková,M.Miková,T.Janík,O.Kaščák,J.Zounek. vyd. 1. Praha: Portál, 2007, 384 s. Pedagogika. ISBN 978-80-7367-313-0. URL info
  • CHRÁSTKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 263 s. ISBN 978-80-247-1369-4. info
  • PELIKÁN, Jiří. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha: Karolinum, 2007, 270 s. ISBN 9788071845690. info
  • MIOVSKÝ, Michal. Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu. Vydání 1. Praha: Grada, 2006, 332 stran. ISBN 9788024713625. info
  • KOHOUTEK, Rudolf. Úvod do psychologie : metody poznávání osobnosti a duševního zdraví žáka. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2006, 95 s. ISBN 8021039329. info
  • HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum : základní metody a aplikace. Vyd. 1. Praha: Portál, 2005, 407 s. ISBN 8073670402. info
  • HENDL, Jan. Přehled statistických metod zpracování dat :analýza a metaanalýza dat. Vyd. 1. Praha: Portál, 2004, 583 s. ISBN 8071788201. info
  • Úvod do metodologie psychologického výzkumu :jak zkoumat lidskou duši. Edited by Ján Ferjenčík - Petr Bakalář. 1. vyd. Praha: Portál, 2000, 255 s. ISBN 80-7178-367-6. info
  • GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. Translated by Vladimír Jůva. Brno: Paido, 2000, 207 stran. ISBN 8085931796. info
  • Výzkumné metody v pedagogice :příručka pro studenty, učitele a výzkumné pracovníky. Edited by Peter Gavora. [1. vyd.]. Brno: Paido, 1996, 130 s. ISBN 80-85931-15-X. info
Výukové metody
individuální konzultace, vypracování projektu, četba
Metody hodnocení
zápočet – předložení projektu diplomové práce nebo části textu práce schválené vyučujícím
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2005, jaro 2006, podzim 2006, jaro 2007, podzim 2007, jaro 2008, podzim 2008, jaro 2009, jaro 2010.