PdF:SA4BP_2AB1 Angličtina pro asistenty - B - Informace o předmětu
SA4BP_2AB1 Angličtina pro sociální asistenty - B
Pedagogická fakultapodzim 2009
- Rozsah
- 0/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Jana Kollárová (přednášející)
PhDr. Jiří Vacek, CSc. (přednášející) - Garance
- Mgr. Jana Kollárová
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Jitka Autratová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SA4BP_2AB1/PV: St 7:55–9:35 budova C - učebna 8, J. Kollárová
- Předpoklady
- SA4BP_1AB1 Angličtina pro soc asistenty A
A pass in SZ7BP_1AB1 The intermediate student (Level B1) can understand the main ideas of texts on both concrete and abstract topics, including special discussions in his/her field of specialisation. Can interact with partners without strain for either party. Can produce an essay on a topical issue giving the advantages and disadvantages of various options. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Kurz není určen pro začátečníky. Kurz úrovně B1 - Mateřské obory/plány
- Sociálně pedagogické asistentství (program PdF, B-SPE)
- Cíle předmětu
- Jazykový kurz na úrovni B1. Student se seznámí s dalšími vybranými akademickými dovednostmi (práce s textem, prezentace, diskuse, argumentace, aj). Student se naučí základům následujících jazykových dovedností: porozumění čtenému textu a poslechu, rozhovor, samostatný ústní projev, písemný projev, prezentace a obhajoba svého názoru v anglickém jazyce. K úspěšnému ukončení předmětu se vyžaduje předchozí aktivní účast v jazykových cvičeních, splněné ústní a písemné úkoly, závěrečný test na úrovni B1(65% úspěšnost) a závěrečná oborová prezentace (úroveň B1
- Osnova
- SZ7BP_2AB1 Cizí jazyk B - jazyk anglický Weeks 1 - 3 Topic 1. Current problems in Czech schools. Advantages and disadvantages of teaching. Texts on bullying. (Discussion, arguments based on experience. Role-play.) Grammar revision: tenses revision Consequence of tenses Weeks 4 - 6 Topic 2. Rules and restrictions. Crime and punishment. Texts on the topic. (Discussion, arguing, supporting arguments. Presentation skills. Mini-presentations based on slogans, posters.) Grammar revision: Modals (probability) Conditionals Weeks 7- 9 Topic 3. Current issues in the world in respect to the students' specialization (environment, society including disabilities, gender, race, cultural differences, ethnic minorities, immigration, politics, terrorism, etc). Texts on various problems. (Discussion. Problem solving. Expressing opinion. Reflections based on notes, posters.) Grammar revision: Future tenses. Weeks 10 - 13 Topic 4. My field of study. Building specialized vocabulary. Conference presentations to fellow students with keywords and difficult vocabulary-board work. Current resources related to my specialization including e-resources. Professional language - skills and language of presentations. Exam requirements: - 80% attendance - written tasks (portfolio) + oral presentation must be fulfilled before the final test. A student who will not fulfill the above stated requirements will not be admitted to sit the final test! The mark: Final presentation (40%) Written test: Part A - grammar (30%) Part B - topics (30%) PRESENTATION requirements !! If a student does not give the final presentation in front of the class, he/she cannot be credited. If a student does not pass the final presentation, he/she must come to an oral exam and speak on the same topic but reaching the required level of presentation skills. !!
- Literatura
- VACEK, Jiří a Duncan HENDY. Analýza odborného anglického textu : pro studenty společného základu PdF MU. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2006, 102 stran. ISBN 8021039671. info
- GILL, Nora, Jiří VACEK, Ruth COUFALOVÁ, Olga INGROVÁ a Jana KOLLÁROVÁ. Communicative ESP Practice for Pre-Service Teachers. 1. vyd. Olomouc: Palacký University, Olomouc, Czech Republic, 2003, 109 s. English Texts. ISBN 80-244-0652-7. info
- Výukové metody
- Practical language lessons, group discussions, pyramide discussions, presentations, reading and speaking, home assignments
- Metody hodnocení
- Examination requirements: Written test Part A - grammar (30%) Part B - topics (30%) Final presentation (40%) !! If a student does not give the final presentation in front of the class, he/she cannot be credited. If a student does not pass the final presentation, he/she must come to an oral exam and speak on the same topic but reaching the required level of presentation skills. !!
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- Úroveň B1. Pro ukončení předmětu jsou předepsány v semestru průběžné kontroly (ústní prezentace, písemné úkoly, také formou e-learningu atd.), jejichž výsledky jsou započítávány do závěrečného hodnocení. K úspěšnému ukončení předmětu se vyžaduje předchozí aktivní účast v jazykových cvičeních, splněné ústní a písemné úkoly, závěrečný test na úrovni B1(65% úspěšnost) a závěrečná oborová prezentace (úroveň B1).
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Kurz úrovně B1 zakončený testem na úrovni B1.
- Statistika zápisu (podzim 2009, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2009/SA4BP_2AB1