PdF:SC4BK_MDV Metodika dramatické výchovy - Informace o předmětu
SC4BK_MDV Metodika dramatické výchovy
Pedagogická fakultapodzim 2009
- Rozsah
- 0/0/2. 20 hodin. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- MgA. Lenka Polánková, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- doc. PhDr. Jiří Němec, Ph.D.
Katedra sociální pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Kateřina Štěpařová - Předpoklady
- (NOW( SC4BK_ZDV Základy dramatické výchovy )&&NOW( SC4BK_PZCP Přír. aktivity - pokusnictví )&&!NOWANY( SC4BK_FOSE Filozofie environmentalistiky , SC4BK_EKSP Ekoedukace v soc. pedagogice , SC4BK_MVSP Multiedukace v soc. pedagogice , SC4BK_MSPR Management sociální prevence , SC4BK_TOPV Techniky rozvoje osobnosti , SC4BK_ETO Etopedie a výchovné problémy ))
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/25, pouze zareg.: 0/25
Jiné omezení: Předmět je povinnou součástí profilace Výchova ve volném čase - Mateřské obory/plány
- Sociální pedagogika (program PdF, B-PD)
- Cíle předmětu
- Cílem semináře je během her a cvičení získat praktické dovednosti ve využívání metod tvořivé dramatiky v sociálně-pedagogické praxi studentů. Bude kladen důraz na aktivitu a rozvíjení sociability, vnímavosti, imaginace a tvořivosti, hravosti, na rozvoj výrazové proměnlivosti a schopnosti přirozeně a pravdivě jednat v simulovaných situacích. Po absolvování předmětu bude student umět: Aplikovat metody a techniky dramatické výchovy v praxi. Modifikovat absolvovanou dramatickou lekci pro vlastní praxi. Načrtnout strukturu vlastní dramatické lekce.
- Osnova
- 1. Hry a cvičení na rozehřátí, soustředění a uvolnění. 2. Hry na rozvoj smyslového vnímání. 3. Pohybové hry a hry s prvky pantomimy. 4. Kontaktové hry. 5. Hry na rozvíjení mimojazykové komunikace a skupinového cítění. 6. Hry rozvíjející plynulost řeči a slovní komunikaci. 7. Dramatické improvizace.
- Literatura
- ULRYCHOVÁ, Irina. Drama a příběh : tvorba scénáře příběhového dramatu v dramatické výchově. 1. vydání. Praha: Divadelní fakulta Akademie múzických umění v Praze, 2007, 103 stran. ISBN 9788073310967. info
- SVOZILOVÁ, Dana. Analýza strukturované dramatické hry v kontextu dramatické výchovy. Vydání první. Brno: Janáčkova akademie múzických umění v Brně, 2005, 192 stran. ISBN 8086928101. info
- MACHKOVÁ, Eva. Metodika dramatické výchovy :zásobník dramatických her a improvizací. 9. vyd. Praha: Artama, 2002, 153 s. ISBN 80-7068-166-7. info
- VALENTA, Josef. Metody a techniky dramatické výchovy. Vyd. 1. Praha: Agentura Strom, 1997, 269 s. ISBN 80-901954-1-5. info
- Výukové metody
- cvičení, metoda hry v roli, přednáška, diskuse, dramatizace
- Metody hodnocení
- Zápočet. 80% účast v hodině. Realizace samostatně připravené dramatické lekce. Studium odborné literatury.
- Informace učitele
- Doporučená literatura: Časopis Tvořivá dramatika, vydává ARTAMA ve spolupráci s STD, Praha.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každý semestr.
Výuka probíhá blokově.
- Statistika zápisu (podzim 2009, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2009/SC4BK_MDV