PdF:SZ7BP_BiEV Environmentální vzdělávání - Informace o předmětu
SZ7BP_BiEV Environmentální vzdělávání
Pedagogická fakultapodzim 2009
- Rozsah
- 1/0/0. 2 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- prof. RNDr. Vladislav Navrátil, CSc. (přednášející)
doc. PhDr. Mgr. Hana Pokorná, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Petr Ptáček, Ph.D. (přednášející)
doc. RNDr. Aleš Ruda, Ph.D. (přednášející)
doc. RNDr. Boris Rychnovský, CSc. (přednášející) - Garance
- doc. RNDr. Boris Rychnovský, CSc.
Katedra biologie – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: doc. RNDr. Boris Rychnovský, CSc. - Rozvrh
- Čt 8:50–9:35 učebna 50, Čt 9:45–10:30 učebna 50
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- předmět má 43 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- Na konci tohoto kurzu bude student schopen: - pacovat (1) s informacemi o ekologických kategoriích (populace, ekosystém); - znát rozdíl mezi ekologií a environmentální vědou; - rozumět (3) globálním environmentálním problémům; - pracovat (4) s ekologicko-environmentálními informacemi; - odvozovat (5) environmetálně správná rozhodnutí. Předmět se zabývá základním paradigmatem současné společnosti -využíváním přírodních zdrojů a přeměnou životního prostředí. Dokladuje zákonitosti dějů nezbytné k pochopení vývoje situace. Jako jeden z limitních pro život lidské společnosti je nezbytný na všech úrovních vzdělávání, z pohledu moderních trendů školství (RVP, ŠVP) hlavně pro budoucí učitele.
- Osnova
- Úvod, úkoly a cíle environmentalistiky, základní pojmy. TUR (předpoklady), environmentalistika ve škole, ekol. domácnosti. Základní ekologické pojmy (populace, společenstva, ekosystém, faktory). Toky látek a energií, ochrana přírody, druhů. Regionální ekologie a chemie, postavení učitele. Polutanty, toxicita, prevence. Odpadní látky. Energie. Životní prostředí obecně – úvod. Životní prostředí České republiky. Krajina.
- Literatura
- Výukové metody
- přednáška, integrovaný přístup (čtyři lektoři)
- Metody hodnocení
- Závěrečné hodnocení: a) základní orientace v problematice (testové zjištění); b)seminární práce: regionální environmentální problematika (do 4 str.) (Environmentální problematika a SWOT analýza regionu/zákl. body/: lokalizace, vody /pitná, odpadní/, ovzduší, půda, průmysl, zemědělství, odpady, lesy, ÚSES, ochrana přírody (CHÚ, ochrana organismů), závěry, literatura. Případná fotodokumentace, mapka území.
- Informace učitele
- http://www.ped.muni.cz/wgeo
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2009, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2009/SZ7BP_BiEV