VP_Mod2a Poradenské služby v podmínkách školy a jejich zařazení do školních poradenských služeb 1

Pedagogická fakulta
podzim 2009
Rozsah
7 hodin. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Jan Beran, Ph.D. (přednášející)
PhDr. Jana Zapletalová (přednášející)
Garance
prof. PhDr. Evžen Řehulka, CSc.
Katedra psychologie – Pedagogická fakulta
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Posluchači budou schopni navrhnout a zpracovat plán práce výchovného poradce, který budou schopni aplikovat na základě specifik a potřeb konkrétní školy. Navržená opatření pro výchovné poradenství budou v souladu s cíli poradenského pracoviště na konkrétní škole.
Osnova
  • Tvorba programu práce výchovného poradce v podmínkách školy, zohlednění specifik a potřeb školy (techniky tvorby programu)
  • Školní strategie pedagogicko-psychologického poradenství
Literatura
  • Kariérové poradenství - přítomnost a budoucnost. Edited by Jana Zapletalová - Hana Vaňková. Vyd. 1. Praha: IPPP, 2006, 276 s. ISBN 8086856216. info
Výukové metody
teoretická příprava, zpracování individuálních projektů (SWOT analýza potřeb školy z hlediska výchovného poradenství), skupinová diskuse, prezentantace plánů práce diskuse se zkušenými poradci z praxe.
Metody hodnocení
hodnocení individuálního projektu
Další komentáře
Studijní materiály
Výuka probíhá blokově.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2010, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019, podzim 2020.