PdF:ZS1MK_RZT2 Teorie a metod. vých. ke zd. 2 - Informace o předmětu
ZS1MK_RZT2 Teorie a didaktika výchovy ke zdraví 2
Pedagogická fakultapodzim 2009
- Rozsah
- 8 hodin. 2 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- PhDr. Mgr. et Mgr. Jitka Reissmannová, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- doc. MUDr. Marie Havelková, CSc.
Katedra výchovy ke zdraví – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Michaela Daňková - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- - formuluje hlavní problémy z oblasti lidského zdraví, jeho ochrany a podpory - informace aktivně aplikuje ve svém životě a zdůvodňuje jejich význam - definuje druhy prevence a jejich význam pro zdraví jedince i populace - charakterizuje rizikové a preventabilní faktory ovlivňující zdraví - chápe význam rodiny a školy v podpoře zdraví, vyjmenuje hlavní preventivní programy ve světě a v České republice - objasní význam zařazení výchovy ke zdraví v RVP ZV
- Osnova
- Základní témata: Škola podporující zdraví Další programy podporující zdraví – Bezpečná škola, Zdravá 5, programy sexuální výchovy, programy zaměřené na prevenci obezity u dětí, Normální je nekouřit
- Literatura
- HAVLÍNOVÁ, Miluše. Program podpory zdraví ve škole : rukověť projektu Zdravá škola. 2., rozš. vyd. Praha: Portál, 2006, 311 s. ISBN 8073670593. info
- MACHOVÁ, Jitka a Dagmar KUBÁTOVÁ. Výchova ke zdraví pro učitele. Vyd. 1. V Ústí nad Labem: Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem, 2006, 250 s. ISBN 8070447680. info
- PROVAZNÍK, Kamil. Manuál prevence v lékařské praxi : souborné vydání. 1. vyd. Praha: Fortuna, 1998, 622 s. ISBN 8070710802. info
- SVOBODOVÁ, Jarmila. Zdravá škola včera a dnes. Brno: Paido, 1998, 47 s. ISBN 80-85931-53-2. info
- Výukové metody
- Výuka probíhá formou přednášek, průběžných konzultací a skupinové práce.
- Metody hodnocení
- Studenti ve dvojicích vypracují didaktickou seminární práci (projektový úkol) na vybrané téma z některé oblasti výchovy ke zdraví (vybírá si z celkové databáze 15 témat). Součástí práce je definování klíčových kompetencí žáků, zařazení tématu do RVP ZV a vytyčení mezipředmětových vztahů. Seminární práci studenti prezentují a diskutují s ostatními studenty.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
- Statistika zápisu (podzim 2009, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2009/ZS1MK_RZT2