PdF:AJB_JAPO Jazykové poradenství - Informace o předmětu
AJB_JAPO Jazykové poradenství
Pedagogická fakultapodzim 2010
- Rozsah
- 0/1/0. 12 hodin ve 2 blocích. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Mgr. Naděžda Vojtková
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/25, pouze zareg.: 0/25, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/25 - Mateřské obory/plány
- Lektorství cizího jazyka - anglický jazyk (program PdF, B-SPE) (2)
- Učitelství anglického jazyka pro základní a jazykové školy (program PdF, N-ZS) (2)
- Cíle předmětu
- Studenti porozumí zákonitostem procesu učení se cizímu jazyku. Budou schopni využít informace ke koncipování vlastního individuálního přístupu k žákům v cizojazyčném výuce. Budou schopni diagnostikovat základní charakteristiky konkrétního žáka a poskytnout mu poradenskou podporu směřující ke zvýšení efektivity procesu učení se cizímu jazyku.
- Osnova
- 1. Základní charakteristika procesu osvojování cizího jazyka 2. Individuální zvláštnosti v procesu osvojování cizího jazyka a jejich identifikace 3. Učební styly a jejich využití v procesu osvojování cizího jazyka 4. Učební strategie žáka v procesu osvojování cizího jazyka 5. Autonomie učícího se a výcvik žáka jako podpora autonomie 6. Role učitele, učitel jako poradce 7. Nedirektivní poradenství (mikro a makro dovednosti) 8. Materiály vhodné k samostatnému studiu cizího jazyka 9. Internetové zdroje vhodné k samostatnému studiu cizího jazyka
- Literatura
- povinná literatura
- LIGHTBOWN, Patsy a Nina Margaret SPADA. How languages are learned. 3rd ed. Oxford: Oxford University Press, 2006, ix, 233. ISBN 0194422240. info
- LOJOVÁ, Gabriela. Individuálne osobitosti pri učení sa cudzích jazykov. Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislave, 2005, 197 s. ISBN 8022320692. info
- OXFORD, Rebecca L. Language learning strategies : what every teacher should know. New York: Newbury house publishers, 1989, xiii, 342. ISBN 0066326079. info
- doporučená literatura
- DÖRNYEI, Zoltán. The psychology of the language learner : individual differences in second language acquisition. London: Lawrence Erlbaum Associates, 2005, xii, 270. ISBN 0805847294. info
- Výukové metody
- seminář, projekt, skupinová diskuze
- Metody hodnocení
- vedení reflektivního deníku, esej
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- http://moodlinka.ped.muni.cz/course/view.php?id=1811
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Poznámka k četnosti výuky: odpolední blok 14:00 - 19:00, v pátek 8.10. 2010 a v pondělí 3.1. 2011.
- Statistika zápisu (podzim 2010, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2010/AJB_JAPO