PdF:DI3MK_EPP1 Ekonomika a řízení pr. po. - Informace o předmětu
DI3MK_EPP1 Ekonomika a řízení průmyslových podniků 1
Pedagogická fakultapodzim 2010
- Rozsah
- 0/0/8. 8. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Ing. Bc. Radmila Presová, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. Ing. Jiří Strach, CSc.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Miluše Čánská - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 50 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/50, pouze zareg.: 0/50 - Mateřské obory/plány
- Učitelství odborných předmětů pro střední školy - specializace strojírenství (program PdF, N-SS)
- Cíle předmětu
- Předmět prohlubuje poznatky získané v bakalářském stupni studia v rámci Nauky o podniku (rozvíjí témata inovace, výroba a odbyt) a v rámci předmětu Základy managementu (cíle a nástroje marketingu). Cílem předmětu je přiblížit studentům úkoly marketingové komunikace, techniky marketingového výzkumu a význam marketingových informací pro řízení podniku. Na to navazuje druhý tématický celek – podniková logistika, která již neřeší otázky Proč a Co vyrábět, ale spíše otázku Jak – jak efektivně řídit hmotné i nehmotné toky v podniku.
- Osnova
- Obsahové zaměření… 1. Systémový pohled na podnik. 2. Vývoj strategického řízení a jeho cíle. 3. Obsah marketingové komunikace. 4. Základní komunikační modely. 5. Nástroje marketingové komunikace. 6. Marketingový výzkum jako předpoklad poznání potřeb zákazníků. 7. Typy výzkumů a jejich metody. 8. Společenské a ekologické aspekty marketingu a podnikání obecně. 9. Logistika jako průřezová činnost v podniku a její cíle. 10. Logistika v oblasti nákupu a výroby. 11. Distribuční logistika. 12. Personální management 13. Finanční řízení a rozhodování v podniku 14. Řízení dodavatelských řetězců. 15. Řízení vztahů se zákazníky 16. Vývoj využití počítačů v podnicích
- Literatura
- povinná literatura
- LAMBERT, D., STOCK, J. R., ELLRAM, L. Logistika . Příkladové studie, řízení zásob, přeprava a skladování, balení zboží. Vyd. 1. Praha : Computer Press, 2000. 589 s. ISBN: 80-7226-221-1.
- PELSMACKER, P. D. GEUENS, M., BERGH, J. V. Marketingová komunikace. Praha : Grada, 2003. 581 s. ISBN: 80-247-0254-1.
- Výukové metody
- přednáška, seminář,projekt
- Metody hodnocení
- Zpracování případové studie dle zadání v rozsahu 3 4 stran. Studii obhájí při zkoušce.
- Informace učitele
- Doc. Tvrdoň
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Určeno pro specializaci - strojírentství.
- Statistika zápisu (podzim 2010, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2010/DI3MK_EPP1