PdF:F2BP_FDF3 Základy didaktiky 3 - Informace o předmětu
F2BP_FDF3 Základy didaktiky francouzštiny 3
Pedagogická fakultapodzim 2010
- Rozsah
- 0/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- PhDr. Hana Kyloušková, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Mgr. Marcela Poučová, Ph.D.
Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Barbora Hůrková - Rozvrh
- St 22. 9. 13:25–15:05 učebna 56, Čt 23. 9. 14:20–16:00 učebna 11, St 29. 9. 13:25–15:05 učebna 56, Čt 30. 9. 14:20–16:00 učebna 11, St 6. 10. 13:25–15:05 učebna 56, Čt 7. 10. 14:20–16:00 učebna 11, St 27. 10. 13:25–15:05 učebna 56, St 3. 11. 13:25–15:05 učebna 56, Čt 4. 11. 14:20–16:00 učebna 11, St 10. 11. 13:25–15:05 učebna 56, Čt 11. 11. 14:20–16:00 učebna 11
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Lektorství cizího jazyka - francouzský jazyk (program PdF, B-SPE)
- Cíle předmětu
- Po absolvování tohoto kurzu by student měl být schopen: vyjmenovat didaktické postupy při osvojování řečových kompetencí; kriticky je posoudit; následně samostatně připravit didaktické materiály; aplikovat dané poznatky a dovednosti v praxi.
- Osnova
- První hodina – unité zéro. Hry v jazykovém vyučování. Různé druhy komunikativních cvičení. Obrazový materiál ve výuce cizího jazyka. Literálrní text ve výuce cizího jazyka. Dramatizace a hraní rolí. Píseň a nácvik poslechu s porozuměním. Video ve výuce cizího jazyka.
- Literatura
- CUQ, Jean-Pierre a Isabelle GRUCA. Cours de didactique du français langue étrangère et seconde. Grenoble: PUG, 2003, 452 s. ISBN 2-7061-1082-1. info
- COURTILLON, J. Elaborer un cours de FLE. Paris : Hachette, 2002. 1. vyd. 159 s. ISBN 2-01-15-5214-1.
- JULIEN, P. Activités ludiques. 1. vyd. Paris : CLE International, 1998. 95 s. ISBN 2-19-033107-2.
- MAŇÁK,J., ŠVEC,V. Výukové metody. 1. vyd. Brno : Paido, 2003, 1. vyd. 219 s. ISBN 80-7315-039-5.
- RUNGE, A. La Bande dessinée. 1. vyd. Paris : CLE International, 1987. 95 s. ISBN 2-19-033106.
- WEISS, F. Jeux et activités communicatives dans la classe de langue. 2. vyd. Paris : Hachette, 2002. 127 s. ISBN 15-5205-8.
- SALINS,G.-D. Une Introduction a l'ethnographie de la communication. 1. vyd. Paris : Didier, 1992. 223 s. ISBN 2-278-04275-0.
- Výukové metody
- Seminář, diskuse, prezentace.
- Metody hodnocení
- Ukončení: zkouška. Požadavky na ukončení: splnění seminárních úkolů, aktivní účast (70%) a test na probraná témata. Minimální úspěšnost testu je 70%.
- Vyučovací jazyk
- Francouzština
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2010/F2BP_FDF3