MI3DC_DSPD Speciální pedagogika pro dopravní výchovu

Pedagogická fakulta
podzim 2010
Rozsah
0/0/8. 8 hodin. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Miroslava Zahradníková (přednášející), doc. RNDr. PhDr. Mojmír Stojan, CSc. (zástupce)
Petr Konvalinka (přednášející), doc. RNDr. PhDr. Mojmír Stojan, CSc. (zástupce)
Garance
doc. RNDr. PhDr. Mojmír Stojan, CSc.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Miluše Čánská
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 30 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/30, pouze zareg.: 0/30
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je poukázat na specifika dopravní výchovy a dopravních dovedností u lidí se senzorickým, motorickým nebo psychickým postižením
Osnova
  • Specifikum dopravní výchovy a výcviku lidí se senzorickým postižením Specifikum dopravní výchovy a výcviku lidí s motorickým postižením Specifikum dopravní výchovy a výcviku lidí s psychickým postižením
Literatura
  • VÍTKOVÁ, Marie a Miroslava BARTOŇOVÁ. Strategie ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a specifické poruchy učení. 1. vyd. Brno: Paido Brno, 2007, 159 s. Edice pedagogické literatury. ISBN 978-80-7315-140-9. info
  • VÍTKOVÁ, Marie. Integrativní speciální pedagogika. Integrace školní a sociální. 2. vyd. Brno: Paido Brno, 2004, 463 s. Edice pedagogické literatury. ISBN 80-7315-071-9. info
  • VÍTKOVÁ, Marie. Otázky speciálně pedagogického poradenství. 2. vyd. Brno: MSD, spol. s.r.o., 2004, 261 s. Edice pedagogické literatury. ISBN 80-86633-23-3. info
  • VÍTKOVÁ, Marie. Edukace žáků s těžkým postižením a svíce vadami. In Integrativní školní (speciální) pedagogika. 1. vyd. Brno: MSD, spol. s. r. o., Skorkovského 70a, Brno, 2003, s. 152 - 174. ISBN 80-214-2359-5. info
  • VÍTKOVÁ, Marie. Podpora vzdělávání dětí a žáků s těžkým zdravotním postižením. Praha: Institut pedagogicko-psychologického poradenství ČR, 2001, 34 l. info
  • Podpora vzdělávání dětí a žáků s těžkým zdravotním postižením. Edited by Marie Vítková. Praha: Institut pedagogicko-psychologického poradenství ČR, 2001, 23, [17] info
  • VÍTKOVÁ, Marie a Jiřina KLENKOVÁ. Základy komunikace s těžce tělesně postiženými a těžce mentálně postiženými dětmi. Aspekty bazálně dialogického principuvýchovy. In Logopedie I. Brno: Paido, edice pedagogické lite ratury, 1997, s. 63-79. 57. ISBN 80-85931-41-9. info
  • PIPEKOVÁ, Jarmila a Marie VÍTKOVÁ. Sociálně pedagogické aspekty ve speciální pedagogice : sborník k projektu EXTRA 1995 "Sociální pedagogika a její funkce v integraci postižených". Brno: Paido, 1996, 136 s. ISBN 8085931273. info
Výukové metody
přednášky
Metody hodnocení
písemný test
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2008, podzim 2009.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2010/MI3DC_DSPD