PdF:MSBP_KI2 Klavírní improvizace 2 - Informace o předmětu
MSBP_KI2 Klavírní improvizace 2
Pedagogická fakultapodzim 2010
- Rozsah
- 0/1/0. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- prof. PhDr. Judita Kučerová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Dagmar Ryšánková (cvičící) - Garance
- Mgr. Dagmar Ryšánková
Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Dagmar Ryšánková - Předpoklady
- MSBP_KI1 Klavírní improvizace 1
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro mateřské školy (program PdF, B-PMP)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je osvojit si principy klavírní improvizace a využít základní stylizace při doprovodu lidových a umělých písní; osvojit si hru písní se zpěvem s přihlédnutím na potřeby hlasové výchovy a využít klavírního doprovodu při hlasových cvičeních.
- Osnova
- Mollové stupnice (harmonické) a akordy: a, e, h, d, g, c, f.
- Mollová kadence od bílých kláves.
- Modulace přes dominantní septakord.
- Hlasová cvičení v durových tóninách s použitím tóniky a subdominanty v doprovodu.
- Interpretace přednesové skladby z doporučené literatury.
- Literatura
- RYŠÁNKOVÁ, Dagmar. Výběr písní pro Klavírní improvizaci oboru Učitelství mateřských škol. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2009, 72 s. 4838. ISBN 978-80-210-4968-0. info
- KNOPOVÁ, Blanka a Božena KÜFHABEROVÁ. Základy klavírní improvizace, využití klavírní hry v hudebních činnostech na ZŠ. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 1995, 127 s. ISBN 8021011955. info
- Kleinová, Eliška – Laudová, Věra. Klavírní škola pro SPgŠ. Praha: Supraphon 1986.
- Košťál, Arnošt. Červená Karkulka. Praha: Supraphon 1971.
- Košťál, Arnošt. Perníková chaloupka. Praha: Supraphon 1971.
- Eben, Petr. Svět malých. Praha: Supraphon 1981.
- Mouryc, František. Hrajeme si, zpíváme - Zpěvník lidových písní. Praha: Kvarta 1993.
- Hanuš, Jan - Kalabis, Viktor. Skřivánek - Sborník písní pro MŠ. Praha: PANTON 1973.
- Malým zpěvákům - Zpěvník pro MŠ. Praha: SPN 1986.
- Výukové metody
- Osvojování technických cvičení (mollové stupnice a akordy). Praktické využití kadencí, modulace a základních stylizací při klavírním doprovodu písní a hlasových cvičení.
- Metody hodnocení
- Typ výuky: cvičení. Ukončení: zápočet. Praktické ukončení - požadavky k zápočtu: mollové stupnice a akordy: a, e, h, d, g, c, f. Mollová kadence od bílých kláves. Hra základních hlasových cvičení v durových tóninách po půltónech s použitím tóniky a subdominanty v doprovodu s modulací přes D7. Vedlejší harmonické funkce - II. a VI. stupeň. Hra 25 písní s předehrou a zpěvem. Interpretace přednesové skladby z doporučené literatury.
- Navazující předměty
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově. - Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- Statistika zápisu (podzim 2010, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2010/MSBP_KI2