N2MK_3DID Didaktika 3

Pedagogická fakulta
podzim 2010
Rozsah
24 hodin. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
PhDr. Alice Brychová, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. Mgr. Tomáš Káňa, Ph.D.
Katedra německého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Helena Rytířová
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
In diesem Kurs wird die Lehrerkompetenz im Bereich des Deutschunterrichts vertieft und weiterentwickelt. Der Schwerpunkt liegt in der Vermittlung der Sprachaspekte aus der Sicht der konstruktivischen Fremdsprachendidaktik.
Osnova
  • 1. Projektová práce jako metoda při získávání deklarativních vědomostí ve cizojazyčné výuce, rozvoji interkulturní a komunikativní kompetence, sociální dimenze procesu učení. 2. „LdL –Methode“ a výuka cizích jazyků 3. Problémové vyučování a cizojazyčná výuka 4. Total Physical Response Method a cizojazyčná výuka 5. Prvky dramatické výchovy v cizojazyčné výuce 6. Relaxační a uvolňovací techniky v cizojazyčné výuce 1. Projektmethode 2. LDL-Methode 3. Problemlösender Unterricht 4. TPR-Methode 5. Drammapädagogik 6. Relaxation
Literatura
  • JANÍKOVÁ, Věra. Methodik und Didaktik des Unterrichts Deutsch als Fremdsprache im Überblick. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita Brno, 2000, 97 s. 3231/Pd-9/2000-17/92. ISBN 80-210-2344-9. info
  • HEYD, Gertraude. Aufbauwissen für den Fremdsprachenunterricht (DaF) :ein Arbeitsbuch : Kognition und Konstruktion. Tübingen: Gunter Narr Verlag, 1997, 218 s. ISBN 3-8233-4962-7. info
  • TSELIKAS, Elektra I. Dramapädagogik im Sprachunterricht. Zürich: Orell Füssli, 1999, 189 s. ISBN 3-280-02716-0. info
  • JANÍKOVÁ, Věra. Didaktik des Deutschen als Fremdsprache. Anmerkungen zu aktuellen Themen mit Aufgaben zum Selbststudium. Brno: Masarykova univerzita, 2005, 86 s. x1. ISBN 80-210-3782-2. info
Výukové metody
Präsentation der Unterrichtsentwürfge; Diskussion im Seminar
Metody hodnocení
Seminararbeit
Vyučovací jazyk
Němčina
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý druhý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018.