PdF:OP3BK_DON1 Obchodní nauka 1 - O - Informace o předmětu
OP3BK_DON1 Obchodní nauka 1 - O
Pedagogická fakultapodzim 2010
- Rozsah
- 0/0/10. 10 hodin. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Marek Záboj, Ph.D. (přednášející)
doc. JUDr. Ing. Oldřich Tvrdoň, CSc. (přednášející)
Ing. Bc. Radmila Presová, Ph.D. (přednášející) - Garance
- doc. Mgr. Pavel Pecina, Ph.D.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Miluše Čánská - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 180 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/180, pouze zareg.: 0/180 - Mateřské obory/plány
- Učitelství praktického vyučování (program PdF, B-SPE)
- Učitelství praktického vyučování (program PdF, B-SPE, směr Obory obchodu a služeb)
- Cíle předmětu
- Hlavním cílem předmětu Obchodní nauka je poskytnout posluchačům ucelené vědecké poznatky o významu, funkcích a klasifikaci obchodu ve všech hlavních souvislostech. Dále bude vysvětlena tvorba maloobchodních cen, význam a použití slev, podstata platebního styku, činnosti jednotlivých obchodních kategorií a retailing.
- Osnova
- 1. Podnikatelský plán — význam podnikatelského plánu — úlohy a užití podnikatelského plánu — fáze tvorby podnikatelského plánu — struktura podnikatelského plánu — flexibilita podnikatelského plánu 2. Význam pojmu sortiment ― obchodní a výrobní sortiment ― třídění a vývojové změny ― pracnost sortimentu 3. Obchodně provozní operace ― informační systém oběhu zboží ― technologická skupina zboží 4. Dispoziční řešení prodejních jednotek ― mechanizační prostředky a zařízení ― význam, členění a řešení ploch ― vztah prodejních a neprodejních ploch 5. Přepravní prostředky a obaly zboží 6. Cenová tvorba v obchodě — význam ceny v obchodě — metody stanovení ceny v obchodě — obchodní přirážky — slevy a skonta 7. Charakteristika a cenová tvorba služeb 8. Platební styk — význam platebního styku — rozdělení platebního styku — klasifikace plateb — dokumentární akreditiv — směnky a šeky
- Literatura
- doporučená literatura
- VAŠKO, Josef. Obchodní nauka. Vyd. 1. V Praze: Česká zemědělská univerzita, 1997, 233 s. ISBN 80-213-0338-7. info
- Výukové metody
- Přednáška, diskuse, samostatná práce studentů.
- Metody hodnocení
- Předmět je ukončen ústní i písemnou zkouškou. Otázka ke zkoušce- viz. osnova
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá blokově.
Specializace obchod a služby.
- Statistika zápisu (podzim 2010, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2010/OP3BK_DON1