R2MP_JSS3 Jazykový seminář 3

Pedagogická fakulta
podzim 2010
Rozsah
0/2/0. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PhDr. Irina Hobzová (přednášející)
doc. PhDr. Mgr. Simona Koryčánková, Ph.D. (přednášející)
Garance
PaedDr. Renée Grenarová, Ph.D. et Ph.D.
Katedra ruského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Dagmar Kyselová
Rozvrh
Čt 13:25–15:05 respirium (5. nadzemní podlaží)
Předpoklady
Zvládnutí ruského jazyka slovem i písmem na úrovni 4. ročníku.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 60 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/60, pouze zareg.: 0/60, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/60
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je prohloubení a procvičení vědomostí z praktických jazykových cvičení. Dále pak nácvik ústního i písemného projevu, gramatických a komunikativních dovedností. Zásadní složkou předmětu je zdokonalování ústního projevu po stránce fonetické, lexikální i gramatické. Studenti souběžně rozvíjejí své dovednosti poslechu a čtení při práci s texty a aktuálními periodiky.
Osnova
  • Hlavní důraz předmětu je kladen na rozvíjení komunikativních dovedností na základě dialogu, besed a diskusí v rámci aktuálních konverzačních témat ruské umění a kultura (s využitím ruských novin a časopisů):
  • 1. Dovolená
  • 2. Volný čas
  • 3. Sport a sportovní vyžití
  • 4. Ekologie a příroda
  • 5. Přírodní bohatství Ruska
  • 6. Zeměpis Ruska
Literatura
  • Aktuální ruská periodika, Internet.
  • NEKOLOVÁ, Věra, Irena CAMUTALIOVÁ a Alena VASILJEVA-LEŠKOVÁ. Ruština nejen pro samouky. 1. Praha: LEDA, 2002, 1 magnetof. info
  • TALICKAJA, Jelizaveta a Simona KORYČÁNKOVÁ. Russkaja reč : scenarii neprinužďonnogo obščenija. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 1994, 85 s. info
  • TALICKAJA, Jelizaveta a Simona KORYČÁNKOVÁ. Russkaja reč : scenarii neprinužďonnogo obščenija. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 1992, 104 s. ISBN 8021004770. info
  • MRHAČOVÁ, Eva. Praktická cvičení z ruského jazyka. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1991, 149 s. ISBN 8070420456. info
  • MRHAČOVÁ, Eva a kol. Praktická jazyková cvičení z ruského jazyka. Ostrava: Díl III. A, 1986-1989. 311 s. R 802134.
  • GLAZUNOVA, O. I. Davajtě govorit po-russki. Moskva: Russkij jazyk, 2000. 336 s. ISBN 5-200-02 827-2.
Výukové metody
Seminář. Docházka 80% (tolerují se 2 neúčasti). Pravidelná příprava na výuku a plnění domácích úkolů. Poslech a četba ruských textů.
Metody hodnocení
Vypracování eseje na zadané téma a jeho odevzdání nejpozději v posledním týdnu výuky je podmínkou pro udělení zápočtu.
Vyučovací jazyk
Ruština
Navazující předměty
Informace učitele
V průběhu semestru napíší studenti esej na předem zadané téma. Vypracování a odevzdání eseje je podmínkou pro udělení zápočtu.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2008, podzim 2009, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019.