PdF:SC4MK_MARK Marketing - Informace o předmětu
SC4MK_MARK Marketing
Pedagogická fakultapodzim 2010
- Rozsah
- 0/0/1. 10 hodin. 4 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- prof. PhDr. Aleš Sekot, CSc. (přednášející)
- Garance
- doc. PhDr. Jiří Němec, Ph.D.
Katedra sociální pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Kateřina Štěpařová - Předpoklady
- ( SC4MK_PRVC Projektování a výzkum ve VČ && SC4MK_MIVC Management a řízení VČ instit. )&&!NOWANY( SC4MK_INMK Interkulturalita , SC4MK_KAZS Kazuistický seminář , SC4MK_ENEV Environment. edukace v Evropě )
Předmět je povinnou součástí kombinovaného magsiterského studia oboru Sociální pedagogika. Předpokladem pro jeho ukončení je splnění úkolů vymezených sylabem předmětu a úspěšným získáním zápočtu. Dílčí předpoklady pro ukončení: individuální studium povinné literatury; základní orientace v elektronických dokumentec; písemné zpracování vybraného problému marketingové komunikace. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/25, pouze zareg.: 0/25
Jiné omezení: Předmět je povinnou součástí profilace Pedagogika volného času - Mateřské obory/plány
- Sociální pedagogika (program PdF, N-PD)
- Sociální pedagogika (program PdF, N-PD, směr Čtvrtý modul)
- Cíle předmětu
- Sociální dimenze transformace, předmět funkce a význam marketingu v soudobém světě, specifické oblasti tržního prostředí, formy distribuce, různost prostředí marketingové činnosti, význam veřejnosti a veřejného mínění, možnosti a meze public relations, podstata reklamního působení, vztah reklamy, public relations a marketingu, předpoklady vývoje reklamního odvětví, vztah výrobku a reklamy, vymezení úlohy managementu. Po ukončení předmětu by měl student být schopen pochopit základní principy fungování tržních vztahů ve sportřební výkonově orientované společnosti.
- Osnova
- Předmět, funkce a sociální aspekty marketingové komunikace. Organizační formy tržní konkurence. Základní marketingové koncepce. Princip segmentace trhu. Skladba marketingového mixu. Hlavní známé zákonitosti marketingu. Tržní perspektiva v procesu regionální a globální integrace. Podstata etiky podnikání. Smysl, obsah a podstata pěstování vztahů s veřejností. Principy krizové komunikace s veřejností. Tvorba image a goodwillu. Základní klasifikace třídění reklamy. Zásady autorské reklamní práce. Vymezení úlohu managementu na pozadí měnících se požadavků trhu. Vztah úspěšnosti a prospěšnosti podniku. Měřítka manažerských schopností.
- Literatura
- SEKOT, Aleš a Michal CHARVÁT. Základy marketingu. Brno: PAIDO, 2002, 55 s. edice pedagogické literatury. ISBN 80-7315-019-0. info
- Výukové metody
- Výuka formou přednášek, vyžadujících pravidelnou individuální přípravu a samostudium studentů. Diskuse, prezentace zadaných úkolů.
- Metody hodnocení
- Výuka: přednášky. Ukončení: zápočet na základě splnění úkolů zadaných sylabem (viz předpoklady předmětu).
- Informace učitele
- OKORUHY K UKONČENÍ PŘEDMĚTU: Pojem sociální transformace. Charakteristika dnešního volného trhu. Podstata tzv. společnosti organizací. Úloha právního systému v podmínkách volného trhu. Podstata marketingu. Organizační formy tržní konkurence. Základní marketingové koncepce. Skladba marketingového mixu. Podstata etiky podnikání. Historický vývoj a dnešní styl public relations. Podstata firemní kultury. Historický vývoj a funkce reklamy. Předpoklady účinnosti reklamního působení. Základní obsah zlatých pravidel reklamy. Důvody renesance tiskové reklamy. Úkoly manažerů v kontextu podnikové etiky.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každý semestr.
Výuka probíhá blokově.
- Statistika zápisu (podzim 2010, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2010/SC4MK_MARK