PdF:SP4MP_PTE2 Special.: Inter. v etopedii 2 - Informace o předmětu
SP4MP_PTE2 Specializace: E Intervence v etopedii 2
Pedagogická fakultapodzim 2010
- Rozsah
- 0/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. Mgr. et Mgr. Karel Červenka, Ph.D. (přednášející)
doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D. (přednášející) - Garance
- prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Katedra speciální a inkluzivní pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D. - Rozvrh
- Po 14:20–16:00 učebna 19a
- Předpoklady
- SP4MP_PTE1 Spec. Interv. v eto 1
Absolvování specializace v etopedii a intervence v etopedii 1. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Speciální pedagogika (program PdF, N-SPD)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámení s pedagogickou intervencí ve fázi rehabilitace v prostředí ústavního zařízení. Dále se student seznámí s pojmy stabilizace a posilování osobní a sociální identity prostřednictvím podpory aktivní participace jedince s PCH. Důraz je kladen na osobnost pedagoga jako facilitátora v procesu rehabilitace. Po úspěšném absolvování předmětu sudent dokáže použít výtvarných a tvůrčích technik při vstupní, průběžné a následné diagnostice jedince s PCH.
- Osnova
- Okruhy: 1. Rehabilitační fáze ve výchovně vzdělávacím procesu etopedie, úkoly, formy naplňování 2. Význam stabilizace osobní identity jednice s PCH ve fázi rehabilitace 3. Význam stabilizace sociální identity jednice s PCH ve fázi rehabilitace 4. Prostředky a podmínky stabilizace osobní identity jednice s PCH ve fázi rehabilitace 5. Prostředky a podmínky stabilizace osobní identity jednice s PCH ve fázi rehabilitace 6. Prostředky a podmínky diagnostiky jednice s PCH ve fázi rehabilitace 7. Osobnost pedagoga jako facilitátora v procesu rehabilitace
- Literatura
- Výukové metody
- diskuse v hodině, skupinové projektky, prezentace,
- Metody hodnocení
- Odevzdání eseje na vybrané téma. Zápočet.
- Informace učitele
- http://www.ped.muni.cz/wsedu
Literatura: AUGER, M, BOUCHARLAT, CH.: Učitel a problémový žák, Vyd.1., Portál, Praha, 2003, ISBN 80-7178-907-0 CAMPBELLOVÁ, J: Techniky arteterapie ve výchově, sociální a klinické praxi, Vyd., Portál, Praha, 1998, ISBN 80-7178-428-1 ČAČKA, O. Psychologie dítěte. Tišnov: SURSUM, 1996, ISBN 80-85799-03-0. ČÁP, J., MAREŠ, J.: Psychologie pro učitele,1.vyd., Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-463-X HENRIKSEN, J., VETLENSEN, A. J.: Blízké a vzdálené, Albert, Boskovice, 2000. ISBN 80-85834-85-5, 210 s. PIAGET, J.: Psychologie inteligence, 2. vyd. Praha: Portál s.r.o., 1999. ISBN 80-7178-309-9 STUCHLÍKOVÁ, I, PROKEŠOVÁ, L. KREJČÍ, M,: Zvládání emočních problémů školáků, Vyd., Portál, Praha, 2005, ISBN 80-7178-534-2 ŠIMANOVSKÝ, Z.: Hry s hudbou a techniky muzikoterapie, Vyd.2, Portál, Praha, 1998, ISBN 80-7178-557-1 VOJTOVÁ, V. : Kapitoly etopedie I.,Přístupy k poruchám emocí a chování v současnosti. 1.vyd. MU Brno, 2004, ISBN 80-210-532 VÝROST, J., SLAMĚNÍK, I.: Aplikovaná sociální psychologie II.,Grada, Praha, 2001. ISBN 80-247-0042-5 Související legislativa v platném znění Web: - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Zapisují studenti SP - etopedie.
- Statistika zápisu (podzim 2010, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2010/SP4MP_PTE2