SZ7BP_2AB1 Angličtina pro pedagogy - B

Pedagogická fakulta
podzim 2010
Rozsah
0/1/0. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Jana Kollárová (přednášející)
PhDr. Jiří Vacek, CSc. (přednášející)
Mgr. Radka Mlýnková (přednášející)
Mgr. Gabriela Hublová, Ph.D. (pomocník)
Ing. Boris Janča (pomocník)
Mgr. Zuzana Janoušková (pomocník)
PhDr. Hana Němcová (pomocník)
Mgr. Pavla Pospíšilová (pomocník)
Garance
Mgr. Radka Mlýnková
Oddělení Centra jazykového vzdělávání na Pedagogické fakultě – Centrum jazykového vzdělávání
Kontaktní osoba: Jitka Autratová
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
SZ7BP_2AB1/01: Po 13:25–14:10 učebna 6, J. Vacek
SZ7BP_2AB1/02: Út 9:45–10:30 učebna 5, J. Vacek
SZ7BP_2AB1/03: Út 10:40–11:25 učebna 5, J. Vacek
SZ7BP_2AB1/04: Út 12:30–13:15 učebna 42, J. Vacek
SZ7BP_2AB1/05: Čt 8:50–9:35 učebna 54, J. Vacek
SZ7BP_2AB1/06: Čt 10:40–11:25 učebna 42, J. Vacek
SZ7BP_2AB1/07: Čt 11:35–12:20 učebna 42, J. Vacek
SZ7BP_2AB1/08: Čt 12:30–13:15 učebna 36, J. Vacek
SZ7BP_2AB1/09: Po 15:15–16:00 budova C - učebna 8, J. Kollárová
SZ7BP_2AB1/10: Út 9:45–10:30 učebna 11, J. Kollárová
SZ7BP_2AB1/11: Út 10:40–11:25 učebna 11, J. Kollárová
SZ7BP_2AB1/12: Út 11:35–12:20 budova C - učebna 8, J. Kollárová
SZ7BP_2AB1/13: St 8:50–9:35 učebna 10, J. Kollárová
SZ7BP_2AB1/14: St 9:45–10:30 učebna 6, J. Kollárová
SZ7BP_2AB1/15: Čt 8:50–9:35 učebna 41, J. Kollárová
SZ7BP_2AB1/16: Čt 9:45–10:30 učebna 41, J. Kollárová
SZ7BP_2AB1/17: Čt 11:35–12:20 učebna 41, J. Kollárová
SZ7BP_2AB1/18: St 8:50–9:35 učebna 53, R. Mlýnková
SZ7BP_2AB1/19: St 9:45–10:30 učebna 53, R. Mlýnková
SZ7BP_2AB1/20: St 10:40–11:25 učebna 59, R. Mlýnková
SZ7BP_2AB1/21: Čt 12:30–13:15 učebna 53, R. Mlýnková
Předpoklady
SZ7BP_1AB1 Angličtina pro pedagogy - A
A pass in SZ7BP_1AB1 The intermediate student (Level B1) can understand the main ideas of texts on both concrete and abstract topics, including special discussions in his/her field of specialisation. Can interact with partners without strain for either party. Can produce an essay on a topical issue giving the advantages and disadvantages of various options.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Kurz navazuje na předmět Angličtina A z JS 2009
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Jazykový kurz na úrovni B1. Student se seznámí s dalšími vybranými akademickými dovednostmi (práce s textem, prezentace, diskuse, argumentace, aj). Student se naučí základům následujících jazykových dovedností: porozumění čtenému textu a poslechu, rozhovor, samostatný ústní projev, písemný projev, prezentace a obhajoba svého názoru v anglickém jazyce. K úspěšnému ukončení předmětu se vyžaduje předchozí aktivní účast v jazykových cvičeních, splněné ústní a písemné úkoly, závěrečný test na úrovni B1(70% úspěšnost) a závěrečná oborová prezentace (úroveň B1).
Osnova
  • SZ7BP_2AB1 Cizí jazyk B - jazyk anglický Topic 5 Healthy x Unhealthy Lifestyle. Stress and its consequences. Texts about stress, coping with stress Study and academic skills - personal experience and reflection, expressing opinions, group discussion, opinion exchange Grammar revision – revision of tenses, 1st and 2nd conditionals Assignment – topic based vocabulary Topic 6 Current problems in Czech schools (bullying, truancy, addictions). Texts on school issues/problems Study and academic skills – essay writing skills, discussion, arguing the point, role-play Grammar revision - conditionals (revision), consequence of tenses – indirect speech, affirmative statements Assignment – essay (250 words) on one of the discussed issues, topic based vocabulary Topic 7 Current issues in the world in respect to the students’ specializations (environment, society including disorders, politics, economy, gender, race, cultural differences, ethnic minorities, immigration.) Texts about specialized issues chosen by students Study and academic skills - discussion, arguments based on experience, problem solving, reflections based on notes Grammar revision - consequence of tenses – indirect questions, infinitives Assignment – specialized text, reading comprehension sheet, topic based vocabulary Topic 8 My field of study. Conference presentations to fellow students with keywords and difficult vocabulary - board work. Advantages and disadvantages of teaching –discussion connected with presentations Study and academic skills -– presentation language and skills, building specialized vocabulary – presentations and professional language, power point presentation, poster presentation Grammar – relative pronouns/clauses Assignment – specialized presentation
Literatura
    doporučená literatura
  • VACEK, Jiří a Duncan HENDY. Analýza odborného anglického textu pro studenty společného základu PdF MU. 1. vyd. Masarykova univerzita: Masarykova univerzita, 2006, 102 s. MU, Pedagogická fakulta, Brno 2006. ISBN 80-210-3967-1. info
  • GILL, Nora, Jiří VACEK, Ruth COUFALOVÁ, Olga INGROVÁ a Jana KOLLÁROVÁ. Communicative ESP Practice for Pre-Service Teachers. 1. vyd. Olomouc: Palacký University, Olomouc, Czech Republic, 2003, 109 s. English Texts. ISBN 80-244-0652-7. info
  • SWAN, Michael a Catherine WALTER. The good grammar book : a grammar practice book for elementary to lower-intermediate students of English : with answers. Oxford: Oxford University Press, 2001, 324 s. ISBN 0194315193. info
Výukové metody
Practical language lessons, group discussions, pyramide discussions, reading and speaking, presentations, home assignments
Metody hodnocení
Examination requirements: 1)Active participation in seminars, 2) Attendance (2 absences admitted), 2) Careful preparation for each seminar 3) Oral presentation, 4)Written task, 5)Mid-term test -(grammar+ vocabulary, passmark 60%) 5) Final credit test (listening, reading, grammar, vocabulary, passmark - 70%) The student who has not completed continuous assessment and all the requirements (including active participation) during the particular semester can not be credited!
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
Úroveň B1. Pro ukončení předmětu jsou předepsány v semestru průběžné kontroly (ústní prezentace, písemné úkoly, také formou e-learningu atd.), jejichž výsledky jsou započítávány do závěrečného hodnocení. K úspěšnému ukončení předmětu se vyžaduje předchozí aktivní účast v jazykových cvičeních, splněné ústní a písemné úkoly, závěrečný test na úrovni B1(70% úspěšnost) a závěrečná oborová prezentace (úroveň B1).
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Kurz úrovně B1 zakončený testem na úrovni B1.
Předmět je zařazen také v obdobích jaro 2006, jaro 2007, jaro 2008, podzim 2009, podzim 2011, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019.