PdF:AJ2RC_DI3A Didaktika 2 - Informace o předmětu
AJ2RC_DI3A Didaktika 2
Pedagogická fakultapodzim 2011
- Rozsah
- 0/0/24. 4 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- Mgr. Naděžda Vojtková (cvičící)
- Garance
- Mgr. Naděžda Vojtková
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- AJ2RC_DI3A/OS01: Pá 16. 9. 14:30–15:50 učebna 58, Pá 30. 9. 14:30–15:50 učebna 58, Pá 21. 10. 14:30–15:50 učebna 58, Pá 11. 11. 14:30–15:50 učebna 58, Pá 25. 11. 14:30–15:50 učebna 58, Pá 9. 12. 14:30–15:50 učebna 58, N. Vojtková
AJ2RC_DI3A/OS02: Pá 23. 9. 14:30–15:50 učebna 58, Pá 7. 10. 14:30–15:50 učebna 58, Pá 4. 11. 14:30–15:50 učebna 58, Pá 18. 11. 14:30–15:50 učebna 58, Pá 2. 12. 14:30–15:50 učebna 58, Pá 16. 12. 14:30–15:50 učebna 58, N. Vojtková - Předpoklady
- Basic knowledge of pedagogy
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- DAP Anglický jazyk a literatura pro základní školy (program PdF, C-CV)
- Studium k rozšíření učitelské kvalifikace pro základní školy (program PdF, C-CV, směr Anglický jazyk a literatura pro základní školy)
- Cíle předmětu
- The students, mostly practising teachers in schools, will reflect on their teaching and develop areas that are problematic for them individually. They will also prepare materials for their final examination. After this course the students will be able to:
- specify their needs as English teachers
- look at their own teaching style critically and set their own aims to develop their teaching
- give constructive feedback to their peers and accept the feedback from their peers
- investigate and apply theoretical principles of TEFL
- choose, adapt and evaluate materials for their teaching - Osnova
- The students will negotiate the syllabus with the teacher. The syllabus will reflect their actual needs.
- Literatura
- UR, Penny. A course in language teaching : practice and theory. Cambridge: Cambridge University Press, 1996, xiii, 375. ISBN 0-521-44994-4. info
- SCRIVENER, Jim. Learning teaching : a guidebook for English language teachers. Oxford: Heinemann, 1994, vi, 218 p. ISBN 0-435-24089-718. info
- HARMER, Jeremy. The practice of English language teaching. New edition. London: Longman, 1991, 296 s. ISBN 0582046564. info
- Výukové metody
- Seminars with active participation, practical examples, self-studying, observations in schools, microteaching
- Metody hodnocení
- The students will be formally assessed on:
- setting up their future action plan for their professional development (essay will be submitted at the end of the term)
Informal assessment will include:
- group discussion about final exam topics with the Portfolio
- active participation in the sessions including microteaching and contribution to the Forum on Moodle - Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Navazující předměty
- Informace učitele
- https://is.muni.cz/auth/dok/rfmgr.pl
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2011, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2011/AJ2RC_DI3A