AJ2RC_DI3A Didaktika 2

Pedagogická fakulta
podzim 2011
Rozsah
0/0/24. 4 kr. Ukončení: k.
Vyučující
Mgr. Naděžda Vojtková (cvičící)
Garance
Mgr. Naděžda Vojtková
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
AJ2RC_DI3A/OS01: Pá 16. 9. 14:30–15:50 učebna 58, Pá 30. 9. 14:30–15:50 učebna 58, Pá 21. 10. 14:30–15:50 učebna 58, Pá 11. 11. 14:30–15:50 učebna 58, Pá 25. 11. 14:30–15:50 učebna 58, Pá 9. 12. 14:30–15:50 učebna 58, N. Vojtková
AJ2RC_DI3A/OS02: Pá 23. 9. 14:30–15:50 učebna 58, Pá 7. 10. 14:30–15:50 učebna 58, Pá 4. 11. 14:30–15:50 učebna 58, Pá 18. 11. 14:30–15:50 učebna 58, Pá 2. 12. 14:30–15:50 učebna 58, Pá 16. 12. 14:30–15:50 učebna 58, N. Vojtková
Předpoklady
Basic knowledge of pedagogy
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
The students, mostly practising teachers in schools, will reflect on their teaching and develop areas that are problematic for them individually. They will also prepare materials for their final examination. After this course the students will be able to:
- specify their needs as English teachers
- look at their own teaching style critically and set their own aims to develop their teaching
- give constructive feedback to their peers and accept the feedback from their peers
- investigate and apply theoretical principles of TEFL
- choose, adapt and evaluate materials for their teaching
Osnova
  • The students will negotiate the syllabus with the teacher. The syllabus will reflect their actual needs.
Literatura
  • UR, Penny. A course in language teaching : practice and theory. Cambridge: Cambridge University Press, 1996, xiii, 375. ISBN 0-521-44994-4. info
  • SCRIVENER, Jim. Learning teaching : a guidebook for English language teachers. Oxford: Heinemann, 1994, vi, 218 p. ISBN 0-435-24089-718. info
  • HARMER, Jeremy. The practice of English language teaching. New edition. London: Longman, 1991, 296 s. ISBN 0582046564. info
Výukové metody
Seminars with active participation, practical examples, self-studying, observations in schools, microteaching
Metody hodnocení
The students will be formally assessed on:
- setting up their future action plan for their professional development (essay will be submitted at the end of the term)
Informal assessment will include:
- group discussion about final exam topics with the Portfolio
- active participation in the sessions including microteaching and contribution to the Forum on Moodle
Vyučovací jazyk
Angličtina
Navazující předměty
Informace učitele
https://is.muni.cz/auth/dok/rfmgr.pl
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2003, podzim 2004, podzim 2005, podzim 2006, podzim 2007, podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2012, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019.