DT3MK_TVP Tvorba výukových programů

Pedagogická fakulta
podzim 2011
Rozsah
8. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. Ing. Jiří Strach, CSc. (přednášející)
Garance
doc. RNDr. Petr Sládek, CSc.
Katedra fyziky, chemie a odborného vzdělávání – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jitka Autratová
Rozvrh
Pá 7. 10. 16:40–18:00 učebna 24, Pá 21. 10. 17:30–18:50 učebna 24, Pá 11. 11. 17:30–18:50 učebna 24, Pá 25. 11. 16:00–17:20 učebna 24
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je získání základních vědomostí pro používání Macromedia Flash pro tvorbu interaktivních výukových opor vhodných pro výuku matematiky. Získané znalosti jsou předpokladem pro studium předmětu Využití Flash 8 pro tvorbu interaktivních výukových opor vhodných pro výuku matematiky 2.
Osnova
  • 1. Vývojové prostředí Macromedia Flash, nástroje pro kreslení 1 (popis prostředí, práce s Flash dokumenty, uživatelské nastavení prostředí, popis jednodušších nástrojů, jejich použití a nastavení režimů činností) 2. Nástroje pro kreslení 2 (popis složitějších nástrojů, jejich použití a nastavení režimů činností, výhody/nevýhody pro tu či onu činnost) 3. Kreslení a malování (způsoby kreslení, object drawing, prosakování, layers, kreslení s ohledem na minimalizaci velikosti výsledného objektu, vliv na rychlost a dynamičnost takto optimalizovaných objektů) 4. Vytváření symbolů (grafické symboly, tlačítka, MovieClipy jako vzory knihovně, vytváření instancí na scéně,“inteligentí“ architektura symbolů pro snadné doprogramování funkcionality, pojmenovávání symbolů a instancí) 5. Základní použití statického textu (nastavení vlastností a voleb textu, práce s fonty, převody textu na tvary, výhody a nevýhody, připojení fontů do projektu, způsoby použití statického textu v instancích) 6. Práce s vrstvami, používání symbolů a práce s filtry (umisťování instancí objektů do vrstev, jejich sdružování do skupin, používání filtrů, modifikace instancí objektů) 7. Import obrázků a animace frame by frame (import obrázků na scénu a do symbolů, import sekvencí obrázků a vytváření animací frame by frame) 8. Animace motion tween a shape tween (motion tween, motion tween po vodící lince, více vedených tveenů, volba parametrůanimace motion tween, shape tween, změna parametrů,základní způsoby a možností nasazení těchto způsobů animací) 9. Práce s maskami (maska, její vytváření, použití a práce s maskami, animované masky a více maskovaných vrstev pod jednou maskou, základní způsoby nasazení masek) 10. Základy ActionScriptu, práce s třídou MovieClip, Button (základy psaní skriptů, skripty a časové osy, čeho se vyvarovat, ovládání přehrávání animací pomocí skriptu a použití tlačítek, neviditelných tlačítek a MovieClipů pro ovládánípřehrávání animací) 11. Vkládání zvuků (statické a dynamické vkládání zvuků, objekt sound a jeho použití pro řízení přehrávání zvukových souborů, streeming zvuku) 12. Jednoduchá interaktivita (využití získaných znalostí pro vytvoření multimediální interaktivní studijní opory – závěrečný projekt sdružující a odrážející získané znalosti)
Literatura
  • 1. HARTMAN, P, Flash 5 dynamické a interaktivní efekty. Praha : Grada Publishing, spol. s r.o., 2001. ISBN 80-247-0079-4 2. DEHAAN, J, Macromedia Flash MX 2004, oficiální výukový kurz. Praha: SoftPress s.r.o., 2004. ISBN 80-86497-64-X 3.
Výukové metody
projekty, cvičení
Metody hodnocení
písemné testy
Informace učitele
1. HARTMAN, P, Flash 5 dynamické a interaktivní efekty. Praha : Grada Publishing, spol. s r.o., 2001. ISBN 80-247-0079-4 2. DEHAAN, J, Macromedia Flash MX 2004, oficiální výukový kurz. Praha: SoftPress s.r.o., 2004. ISBN 80-86497-64-X 3. www.zive.cz/h/Programovani/default.asp?CAI=2126 4. flash.jakpsatweb.cz/ 5. www.jaknaweb.com/clanky/macromedia 6. kratas.webz.cz/flash/ 7. www.flashforum.cz/ 8. oflashi.net/ 9. www.flashland.sk/index.php 10. www.flash-web.wz.cz/flash/ 11. flash.ic.cz/ Studijní opory: boss.ped.muni.cz/hrbacek/vyuka/Flash1
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2012, podzim 2013.