PdF:FJMP_DI1 Didaktika 1 - Informace o předmětu
FJMP_DI1 Didaktika 1
Pedagogická fakultapodzim 2011
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Hana Kyloušková, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Mgr. Marcela Poučová, Ph.D.
Katedra francouzského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Barbora Hůrková - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- FJMP_DI1/01: Čt 7:55–9:35 učebna 6, H. Kyloušková
- Předpoklady
- Předmět je určen pro 1. ročník magisterského studia oboru.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství francouzského jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, N-ZS)
- Učitelství francouzského jazyka pro základní a jazykové školy (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- Cílem úvodního semináře k didaktice francouzského jazyka je seznámit studenty se základní lingvodidaktickou problematikou na úrovni teoretické a praktické, dále s organizační strukturou vyučovací jednotky, jejím plánováním, přípravou a evaluací. Součástí předmětu je analýza učebnic českých i francouzských vydavatelů. Studenti se od tohoto semestru také seznamují s Rámcovým a Školním vzdělávacím programem a jejich aplikací v kurikulárních dokumentech. Po absolvování tohoto kurzu by student měl být schopen: vyjmenovat základní lingvodidaktické pojmy; popsat strukturu vyučovací jednotky; analyzovat učebnice francouzského jazyka; aplikovat dané poznatky a dovednosti v praxi.
- Osnova
- 1. Pojetí didaktiky cizích jazyků. 2. Disciplíny související s didaktikou cizích jazyků. 3. Didaktické a metodické principy vyučování cizím jazykům. 4. Hlavní činitelé cizojazyčné výuky. 5. Cíle a obsah vyučování cizím jazykům. 6. Vývoj didaktických teorií a směrů. Komunikativní přístup a jeho tendence. 7. Společný evropský referenční rámec pro jazyky. 8. Evropské jazykové portfolio.
- Literatura
- CUQ, J.-P. Dictionnaire didactique du français langue étrangere et seconde. Paris : CLE International, 2003. 303 s. ISBN 209-033972-1.
- HENDRICH, J. a kol. Didaktika cizích jazyků. 1. vyd. Praha : SPN, 1988. 500 s.
- CHODĚRA, R., RIES, L. Výuka cizích jazyků na prahu nového století, I. 1. vyd. Ostrava : Ostravská univerzita, 1999. 163 s. ISBN 80 7042 157 6.
- MOIRAND, S. Enseigner a communiquer en langue étrangere. 1. vyd. Paris : Hachette, 1990. 188 s. ISBN 2 01 0169654.
- Společný evropský referenční rámec pro jazyky. 1. české vyd. Olomouc : Univerzita Palackého, 2002. 267 s. ISBN 80-244-0404-4.
- CUQ, Jean-Pierre a Isabelle GRUCA. Cours de didactique du français langue étrangère et seconde. Grenoble: PUG, 2003, 452 s. ISBN 2-7061-1082-1. info
- Výukové metody
- Seminář, diskuse, prezentace.
- Metody hodnocení
- Ukončení:zápočet. Požadavky na ukončení: splnění seminárních úkolů a aktivní účast (70%).
- Vyučovací jazyk
- Francouzština
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2011, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2011/FJMP_DI1