MSBK_ADP3 Dramatické postupy při výuce AJ

Pedagogická fakulta
podzim 2011
Rozsah
0/8/0. 8 hodin. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Bc. Šárka Dohnalová (cvičící)
Garance
Mgr. Bc. Šárka Dohnalová
Katedra anglického jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Jana Popelková
Předpoklady
Level B2 according to the European Framework of Reference
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
The student will be able to read and structure story prepare a structured storytelling project developing key competences according to the framework of reference for pre-school education
Osnova
  • Dramatic conventions: Collective character, collective drawing, defining space, messages, games, guided tour, making maps, objects of character, role on the wall, soundtracking, still-image, unfinished material, choral speak, narration, etc.
Literatura
  • WRIGHT, Andrew. Storytelling with children. 2nd ed. Oxford: Oxford University Press, 2008, 190 s. ISBN 9780194425810. info
  • NEELANDS, Jonothan a Tony GOODE. Structuring drama work : a handbook of available forms in theatre and drama. Edited by David Booth. 2nd ed. New York: Cambridge University Press, 2000, 116 s. ISBN 0521787297. info
  • PHILLIPS, Sarah. Drama with children. Oxford: Oxford University Press, 1999, 151 s. ISBN 0194372200. info
Výukové metody
drama techniques
Metody hodnocení
structured storytelling project videotaped with children or colleagues
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý druhý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2012.