PdF:R2MK_JSS1 Jazykový seminář 1 - Informace o předmětu
R2MK_JSS1 Jazykový seminář 1
Pedagogická fakultapodzim 2011
- Rozsah
- 0/24/0. 12 bezkontaktních hodin. 6 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Bc. Oxana Truhlářová, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- doc. PhDr. Mgr. Simona Koryčánková, Ph.D.
Katedra ruského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Dagmar Kyselová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- R2MK_JSS1/01: Pá 13:00–14:20 4008, O. Truhlářová
- Předpoklady
- Zvládnutí ruského jazyka slovem i písmem na úrovni 3. ročníku.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 60 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/60, pouze zareg.: 0/60, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/60 - Mateřské obory/plány
- Učitelství ruského jazyka pro základní a jazykové školy (program PdF, N-ZS)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je prohloubení a procvičení vědomostí z praktických jazykových cvičení. Dále pak nácvik ústního i písemného projevu, gramatických a komunikativních dovedností. Zásadní složkou předmětu je zdokonalování ústního projevu po stránce fonetické, lexikální i gramatické. Studenti souběžně rozvíjejí své dovednosti poslechu a čtení při práci s texty a aktuálními periodiky.
- Osnova
- Hlavní důraz předmětu je kladen na rozvíjení komunikativních dovedností na základě dialogu, besed a diskusí v rámci aktuálních konverzačních témat ruské umění a kultura (s využitím ruských novin a časopisů): 1. Výukový systém na českých VŠ. 2. Výukový systém na ruských vysokých školách. 3. Co by se mělo změnit na VŠ? 4. Učitel. Poslání učitele. 5. Mé představy o budoucí profesi učitele. 6. Je povolání učitele dostatečně společensky hodnoceno? 7. Jaká je současná mládež? 8. Umění v životě dnešní mládeže. 9. Současná světová a domácí hudební scéna. Jakou hudbu poslouchám. 10.Ruská hudební scéna. Hudba klasická a moderní. Alternativní proudy.
- Literatura
- Aktuální ruská periodika, Internet.
- LICHAČOV, D. S. Russkoje iskusstvo ot drevnosti do avantgarda. Moskva: Iskusstvo, 1992. 600 s.
- MRHAČOVÁ, Eva a kol. Praktická jazyková cvičení z ruského jazyka. Ostrava: Díl III. A, 1986-1989. 311 s. R 802134.
- GLAZUNOVA, Ol‘ga Igorevna. Grammatika russkogo jazyka v upražnenijach i kommentarijach : morfologija. 3-e izd. Sankt-Peterburg: Zlatoust, 2005, 423 s. ISBN 5865472925. info
- GLAZUNOVA, Ol'ga Igorevna. Davajte govorit' po-russki :učebnoje posobije po russkomu jazyku dlja inostrancev. 3-e izd. ispr. Moskva: Russkij jazyk, 2000, 336 s. ISBN 5-200-02827-2. info
- TALICKAJA, Jelizaveta a Simona KORYČÁNKOVÁ. Russkaja reč : scenarii neprinužďonnogo obščenija. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 1994, 85 s. info
- HEJČ, Ladislav. Ruské konverzační texty. Vyd. 2. Brno: Rektorát UJEP, 1989, 95 s. ISBN 8021000929. info
- PUCHLJAKOVÁ, Helena. Ruské konverzační texty a cvičení : pro 2. ročník. Vyd. 2. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1985, 295 s. info
- TALICKAJA, Jelizaveta, Marie JAŠKOVÁ a Jiří HORT. Textová cvičebnice pro praktická cvičení a reálie. 1. vyd. Brno: Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Brně, 1985, 102 s. info
- Výukové metody
- Pravidelná příprava k hodině a plnění zadaných úkolů, doporučuji poslech v ruském jazyce, čtení ruskojazyčných textů a nácvik správné výslovnosti.
- Metody hodnocení
- Seminář. Vypracování a odevzdání úvahy nejpozději v zápočtovém týdnu na zadané téma je podmínkou pro udělení zápočtu.
- Vyučovací jazyk
- Ruština
- Navazující předměty
- Informace učitele
- V průběhu semestru napíší studenti esej na předem zadané téma. Rozsah práce je minimálně 1 NS textu formátu A4. Práce bude zkontrolována a vyhodnocena vyučujícím, hodnotí se jazyková, lexikální a gramatická správnost a celkové zvládnutí tématu. Vypracování a odevzdání eseje je podmínkou pro udělení zápočtu.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2011, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2011/R2MK_JSS1