PdF:RJ2BP_JSS3 Jazykový seminář 3 - Informace o předmětu
RJ2BP_JSS3 Jazykový seminář 3
Pedagogická fakultapodzim 2011
- Rozsah
- 0/2/0. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. PhDr. Mgr. Simona Koryčánková, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- doc. PhDr. Mgr. Simona Koryčánková, Ph.D.
Katedra ruského jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. Dagmar Kyselová - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- RJ2BP_JSS3/01: Čt 15:15–16:55 budova C - učebna 4a, S. Koryčánková
- Předpoklady
- Vyučovacím jazykem daného předmětu je ruština, proto musí student být připraven na úrovni dobrého zvládnutí tohoto jazyka z předmětu RJ2BP_PJC2.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 50 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/50, pouze zareg.: 0/50, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/50 - Mateřské obory/plány
- Učitelství ruského jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je prohloubení a procvičení vědomostí z praktických jazykových cvičení. Dále pak nácvik ústního i písemného projevu, gramatických a komunikativních dovedností. Hlavní důraz předmětu je kladen na rozvíjení základních komunikativních dovedností na základě dialogu, besed a diskusí v rámci konverzačních témat. Zásadní složkou předmětu je další procvičování a zdokonalování ústního projevu po stránce fonetické, lexikální i gramatické. Studenti souběžně rozvíjejí své dovednosti poslechu a čtení při práci s texty a aktuálními periodiky.
- Osnova
- 1. Můj dům, můj hrad.
- 2. Byt, sídliště, moderní výstavba.
- 3. Co nejraději jím.
- 4. Národní kuchyně.
- 5. Zdravá výživa.
- 6. Co rád(a) nakupuji. Supermarkety - pozitiva a negativa.
- Literatura
- Ruština nejen pro samouky :klíč - slovník. Edited by Věra Nekolová - Irena Camutaliová - Alena Vasiljeva-Lešková. Dotisk 1. vyd. Voznice: LEDA, 2004, 79 s. ISBN 80-85927. info
- MRHAČOVÁ, Eva, Jelizaveta Anatoljevna MARKUŠ, Mária OPĚLOVÁ a Mojmír VAVREČKA. Praktická cvičení z ruského jazyka. Praha: Ministerstvo školství ČSR, 1988, 283 stran. info
- MRHAČOVÁ, Eva, Jelizaveta Anatoljevna MARKUŠ, Mária OPĚLOVÁ a Mojmír VAVREČKA. Praktická cvičení z ruského jazyka. Praha: Ministerstvo školství ČSR, 1988, 297 stran. info
- MRHAČOVÁ, Eva. Praktická cvičení z ruského jazyka. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1991, 149 s. ISBN 8070420456. info
- www.rambler.ru (ruskojazyčný Internet)
- GLAZUNOVA, O. I. Davajtě govorit po-russki. Moskva: Russkij jazyk, 2000. 336 s. ISBN 5-200-02 827-2.
- Výukové metody
- Aktivní účast při výuce, plnění zadaných úkolů, samostatná práce. Doporučuje se četba a poslech v ruském jazyce.
- Metody hodnocení
- Seminář. Docházka 80% (tolerují se 2 neúčasti). Vypracování úvahy na zadané téma a její odevzdání nejpozději v posledním týdnu výuky je podmínkou pro udělení zápočtu.
- Vyučovací jazyk
- Ruština
- Navazující předměty
- Informace učitele
- Doporučuji studentům průběžnou přípravu na každý seminář. Studenti odevzdají v průběhu semestru písemně vypracovanou esej na zadané téma.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2011, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2011/RJ2BP_JSS3