PdF:ZS1MK_DI3 Didaktika HV 3 - Informace o předmětu
ZS1MK_DI3 Didaktika HV 3
Pedagogická fakultapodzim 2011
- Rozsah
- 0/0/1. 6 hodin. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- PhDr. Blanka Knopová, CSc. (cvičící)
- Garance
- PhDr. Blanka Knopová, CSc.
Katedra hudební výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: PhDr. Blanka Knopová, CSc. - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- ZS1MK_DI3/OS01: Pá 23. 9. 9:30–10:50 učebna 36, Pá 14. 10. 11:00–12:20 učebna 21, Pá 4. 11. 9:30–10:50 učebna 20, B. Knopová
- Předpoklady
- ZS1MK_DI2 Didaktika HV 2
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro 1. stupeň základní školy (program PdF, M-ZS5)
- Cíle předmětu
- Obsahová náplň předmětu je zaměřena na aktivní formu poslechu v propojení s činnostmi vokálními, instrumentálními a hudebně pohybovými.
- Osnova
- Činnosti poslechové Realizace činností poslechových v propojení s dovednostmi nástrojovými, základními poznatky z dějin a hudební teorie. Robor hudebních děl našich i světových hudebních skladatelů, základní hudebně vyjadřovací prostředky. Aktivní forma poslechu, integrativní pojetí, metodika poslechu na 1.stupni ZŠ. Požadavky ke zkoušce: Studenti prokáží teoretické znalosti /viz probírané celky 1 - 4 / a praktické dovednosti: - ve hře na nástroj / písně s doprovodem, výběr pěti poslechových skladeb,pěti hlasových cvičení / - ve hře na zobcovou flétnu / orientace v tóninách C dur, G dur, D dur, F dur / - znalosti dirigování 2/4, 3/4 a 4/4 taktu - zpěv a dirgování Čs. státní hymny Při práci s písní se zaměří na funkční propojení s činnostmi instrumentálními, hudebně pohybovými a poslechovými a integrativní pojetí hudební výchovy. Literatura: Sedlák, F.: Didaktika 1, SPN, Praha 1985 Herden, J.: My pozor dáme a posloucháme I, II , Scientia, Praha 1994
- Literatura
- KNOPOVÁ, Blanka. Ahoj, písničko ! Učebnice hudební výchovy pro 1. ročník. 1. vydání. Praha: Milan Zeman, 1997, 29 s. Pansofia Praha. ISBN 80-85804-90-3. info
- KNOPOVÁ, Blanka. Ahoj, písničko! Metodické poznámky pro učitele. 1. vydání. Praha: Milan Zeman, 1997, 22 s. Pansofia. ISBN 80-85804-93-X. info
- KNOPOVÁ, Blanka a Jan POLÁK. Alternativní koncepce hudební výchovy v obecné škole. In POLÁK JAN. in: Musica viva in schola. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita Brno, 1995, s. 144-149. ISBN 80-210-1223-4. info
- HERDEN, Jaroslav, Eva JENČKOVÁ a Jiří KOLÁŘ. Hudba pro děti : vysokoškolská učebnice : studium učitelství pro 1. stupeň základní školy [Herden, 1992]. 1. vyd. Praha: Karolinum, 1992, 194 s., [8. ISBN 80-7066-522-X. info
- SEDLÁK, František. Didaktika hudební výchovy 1 na prvním stupni základní školy : učebnice pro studenty pedagogických fakult. Edited by Rudolf Siebr. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1985, 311 s. info
- HERDEN, Jaroslav. Hudba pro děti. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1978, 106 s. info
- Výukové metody
- Teoretická příprava a praktické osvojování postupů při práci s poslechovou skladbou. Samostatná příprava: zpracování metodického listu, rozbor pěti poslechových ukázek.
- Metody hodnocení
- Typ výuky: seminář Požadavky ke zkoušce: Studenti prokáží teoretické znalosti /viz probírané celky 1 - 4 / a praktické dovednosti: - ve hře na nástroj / písně s doprovodem, výběr pěti poslechových skladeb,pěti hlasových cvičení / - ve hře na zobcovou flétnu / orientace v tóninách C dur, G dur, D dur, F dur / - znalosti dirigování 2/4, 3/4 a 4/4 taktu - zpěv a dirgování Čs. státní hymny Při práci s písní se zaměří na funkční propojení s činnostmi instrumentálními, hudebně pohybovými a poslechovými a integrativní pojetí hudební výchovy.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2011, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2011/ZS1MK_DI3