PdF:CJ2BP_L9S1 Česká literatura 19.stol. 1 - Informace o předmětu
CJ2BP_L9S1 Literatura v českých zemích a česká dětská literatura 19. století 1
Pedagogická fakultapodzim 2012
- Rozsah
- 0/1/0. 1 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Mgr. Martin Reissner, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. PhDr. Naděžda Sieglová, CSc.
Katedra českého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Nataša Vrbová
Dodavatelské pracoviště: Katedra českého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- CJ2BP_L9S1/01: Po 16:40–17:25 učebna 57, M. Reissner
CJ2BP_L9S1/02: Po 18:30–19:15 učebna 10, M. Reissner
CJ2BP_L9S1/03: St 17:35–18:20 učebna 10, M. Reissner - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Pedagogické asistentství českého jazyka a literatury pro základní školy (program PdF, B-SPE)
- Cíle předmětu
- Studenti jsou seznamování formou seminární výuky se základy literárně kritické práce. Zkoumána jsou literární díla osvícenské etapy a národního obrození. V semináři se studenti také seznámí se způsobem vypracování seminární práce. Studenti budou schopni identifikovat a analyzovat styl výrazných osobností literárního procesu v daném období. Dále budou rozvíjet všechny svoje literárněvědné znalosti a interpretační dovednosti s cílem efektivněji komunikovat s literárním dílem.
- Osnova
- 1. Úvod do studia literární historie 19. století 2. Informační zdroje ke studiu, způsob práce s nimi 3. Koncepce národního obrození, kritické zhodnocení 4. Problematika českých nakladatelství 19. století 5. Výběr témat seminárních prací 6. Průběžná kontrola (studentské referáty na téma seminární práce) 7. Způsob vytvoření seminární práce, zásady, pravidla, postup. 8. Závěrečné hodnocení - semestrální test a odevzdání seminárních prací
- Literatura
- MACURA, Vladimír. Znamení zrodu :české národní obrození jako kulturní typ. 2., rozšíř. vyd., v H&H 1. Jinočany: H & H, 1995, 264 s., [8. ISBN 80-85787-74-1. info
- DVOŘÁK, Karel. Dějiny české literatury. Edited by Felix Vodička. 1. vyd. Praha: Nakladatelství Československé akademie věd, 1960, 684 s. URL info
- NOVÁK, Arne. Stručné dějiny literatury české. Edited by Antonín Grund - Rudolf Havel. 1. vyd. Olomouc: R. Promberger, 1946, 818 s. URL info
- Výukové metody
- Studenti si budou osvojovat znalost literárních směrů a proudů v daném období české literatury a také specifičnost jejich poetik. Budou schopni identifikovat a analyzovat styl výrazných osobností literárního procesu v daném období. Studenti dále budou rozvíjet všechny svoje literárněvědné znalosti a interpretační dovednosti s cílem efektivněji komunikovat s literárním dílem. Budou přitom tvořivě využívat poznatků získaných jak z přímé výuky, tak i skrze samostatnou práci s doporučenou odbornou literaturou, kterou budou moci pravidelně s vyučujícím konzultovat.
- Metody hodnocení
- Seminární výuka. Seminář je zakončen semestrálním písemným testem z literatury první půle 19. století a osvícenské literatury. Podmínkou úspěšného zakončení semináře je však také odevzdání seminární práce.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2012, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2012/CJ2BP_L9S1