PdF:CJ3DC_LLDM Literatura pro děti a mládež - Informace o předmětu
CJ3DC_LLDM Literatura pro děti a mládež v uplynulém desetiletí
Pedagogická fakultapodzim 2012
- Rozsah
- 0/0/6. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. PhDr. Naděžda Sieglová, CSc. (přednášející)
- Garance
- doc. PhDr. Naděžda Sieglová, CSc.
Katedra českého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Nataša Vrbová
Dodavatelské pracoviště: Katedra českého jazyka a literatury – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- CJ3DC_LLDM/OS01: Pá 21. 12. 7:30–12:50 učebna 7, N. Sieglová
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Studium k rozšíření učitelské kvalifikace pro střední školy (program PdF, C-CV, směr Český jazyk a literatura pro střední školy)
- Cíle předmětu
- Pozornost bude věnována podobám vývoje literatury pro děti a mládež po roce 1989: - problém triviality v současné literatuře pro mládež - česká a překladová literatura pro děti a mládež po roce 1989 - nejdůležitější žánry současné literatury pro děti a mládež - nejdůležitější náměty literatury pro děti a mládež
- Osnova
- Studenti se seznámí s literaturou pro děti a mládež vznikající po roce 1989: - orientace v žánrové problematice - analýza současného literárního díla s ohledem na specifika dětské literatury - současné vývojové trendy - sekundární literatura předmětu
- Literatura
- ČEŇKOVÁ, SIEGLOVÁ, DEJMALOVÁ, Jana, Naděžda, Kateřina. Vývoj literatury pro děti a mládež a její žánrové struktury. první. Praha: Portál, 2006, 171 s. ISBN 80-7367-095-X. info
- ŠUBRTOVÁ, Milena. Role vypravěče v pohádkách pro malé čtenáře. In URBANOVÁ, Svatava a A KOL. Sedm klíčů k otevření literatury pro děti a mládež v 90.letech XX.století. 1. vyd. Olomouc: Votobia, 2004, s. 91-98. Reflexe české tvorby a recepce. ISBN 80-7220-185-9. info
- URBANOVÁ, Svatava. Sedm klíčů k otevření literatury pro děti a mládež 90. let XX. století : reflexe české tvorby a recepce. Olomouc: Votobia, 2004, 457 s. ISBN 8070426683. info
- Výukové metody
- Konzultace: studenti si budou v hodinách a samostatnou prací osvojovat znalosti literárních dějin literatury pro děti a mládež a specifičnost poetik literárních směrů a proudů. Další samostatná prace studentů - četba knih pro děti a mládež Interpretace textů - ústní i písemná forma práce Konzultace budou zaměřeny na rozvíjení literárněvědných znalostí a interpretačních dovedností.
- Metody hodnocení
- Ukončení: zápočet Požadavky: Studenti budou prezentovat znalost současného stavu dětské literatury a znalost primární a sekundární literatury ústní formou při konzultacích; písemně:recenze jednoho díla současné literatury pro mládež vydaného po roce 2006.
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2012, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2012/CJ3DC_LLDM