PdF:MSBK_POSV Osobnostní a sociální výchova - Informace o předmětu
MSBK_POSV Praktikum osobnostní a sociální výchovy
Pedagogická fakultapodzim 2012
- Rozsah
- 0/0/.7. 8 hodin. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Jaroslav Řezáč, CSc. (přednášející)
- Garance
- doc. PaedDr. Hana Horká, CSc.
Katedra primární pedagogiky – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ludmila Bauerová
Dodavatelské pracoviště: Katedra primární pedagogiky – Pedagogická fakulta - Rozvrh
- Pá 19. 10. 11:10–12:50 učebna 36, Pá 23. 11. 13:55–15:35 učebna 36, Pá 30. 11. 15:45–17:25 učebna 36, Pá 14. 12. 17:35–19:15 učebna 36
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Učitelství pro mateřské školy (program PdF, B-PMP)
- Cíle předmětu
- Cílem kurzu je během praktických cvičení si osvojit metody OSV, kdy OSV chápeme jako učení odpovědnému vztahu k sobě , druhým i okolnímu světu. Cílem jednotlivých cvičení je porozumět sobě samému, uvědomit si postavení sebe v okolním světě, naučit se správně komunikovat, učit se partnerské citlivosti, kooperaci, schopnosti vytvořit skupinu a formovat v ní vztahy pomocí metod tvořivé dramatiky.
- Osnova
- The goal of the subject is getting acquainted with the fundamentals of the theory of socially-psychological training, acquiring capability to prepare and realise partial techniques of an interactive training in a managerial work and in a practical exercise to acquire a view of his own interactive skills (perceptional, communicative, organisational) and social marks influencing the relations to people and personal interactive style.
- Literatura
- KOMÁRKOVÁ, Růžena, Ivan SLAMĚNÍK a Josef VÝROST. Aplikovaná sociální psychologie III. Praha: Grada, 2001. ISBN 80-247-0180-4. info
- Výukové metody
- Cílem předmětu je seznámení se základy teorie sociálně-psychologického výcviku, získání způsobilosti připravit a realizovat dílčí techniky interakčního výcviku v práci manažera a v praktickém cvičení získat náhled na vlastní interakční dovednosti (percepční, komunikační,organizační) a sociální rysy ovlivňující vztahy k lidem a osobní interakční styl. I.část: příprava na cvičení (teoretická východiska „IV“; zásady práce s výcvikovou skupinou) II. část cvičení (interakční etudy; modelové situace)
- Metody hodnocení
- Zápočet se uděluje za aktivní účast na cvičení
- Informace učitele
- VALENTA, J. učit se BÝT.Praha : Agentura Strom, 2000. ISBN 80-86106-08-X CANFIELD, J.; SISSONE, F. Hry pro výchovu k odpovědnosti a sebedůvěře. Praha : Portál, 1998. CANGELOSI, J.S. Strategie řízení třídy. Praha : Portál, 1994. HERMOCHOVÁ, S. Hry pro život 1, 2. Praha : Portál, 1994. KŘIVOHLAvÝ, J. Jak si navzájem lépe rozumíme. Praha : Svoboda, 1988. KASÍKOVÁ, H. Kooperativní učení, kooperativní škola. Praha : Portál, 1997. MERTIN, V.; ŠIMANOVSKÝ, Z. Hry pomáhají s problémy. Praha : Portál, 1996.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (podzim 2012, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/podzim2012/MSBK_POSV