MSBK_ZIT Základy informačních technologií

Pedagogická fakulta
podzim 2012
Rozsah
0/0/.7. 8 hodin. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Roman Fouček (cvičící)
PhDr. Mgr. et Mgr. Robin Horák (cvičící)
Ing. Gabriela Štěpánová (cvičící)
Garance
Ing. Martin Dosedla, Ph.D.
Katedra technické a informační výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Ing. Gabriela Štěpánová
Dodavatelské pracoviště: Katedra technické a informační výchovy – Pedagogická fakulta
Rozvrh
Pá 21. 9. 15:45–17:25 učebna 50
  • Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
MSBK_ZIT/01: Pá 9. 11. 11:10–12:50 učebna 28, Pá 16. 11. 9:20–11:00 učebna 28, Pá 14. 12. 9:20–11:00 učebna 28, R. Horák, G. Štěpánová
MSBK_ZIT/02: Pá 9. 11. 13:55–15:35 učebna 28, Pá 16. 11. 11:10–12:50 učebna 28, Pá 14. 12. 11:10–12:50 učebna 28, R. Horák, G. Štěpánová
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Hlavní cíle kurzu jsou:
rozumět základní odborné terminologii z oblasti informačních a komunikačních technologií;
umět vyhledávat informace na Internetu;
umět stahovat, editovat a konvertovat obrázky;
umět stahovat a upravovat videa a exportovat je do různých formátů;
umět stahovat a upravovat zvukové soubory a exportovat je do různých formátů;
umět pracovat v textovém editoru, zvládat psaní výukového textu s dodržením zadaných formálních úprav;
používat automatizované postupy při tvorbě výukových textů, využívat odkazy a záložky, správně citovat použité prameny;
umět vytvořit multimediální výukovou prezentaci;
umět konvertovat dokumenty a prezentace do formátů vhodných pro publikování na webu;
Osnova
  • 1. Využití textových editorů pro tvorbu výukových materiálů (internetový text, citace, hromadná korespondence, hyperlinky, vlastní styly, generování obsahu, zalomení stránky a titulek pod obrázkem);
  • 2. Konverze do různých formátů (pdf, swf);
  • 3. Práce s obrázky;
  • 4. Práce s obrázky ve PhotoFiltre Studio (stažení, instalace, oříznutí obrázku, velikost obrázku, konverze do různých formátů);
  • 5. Stahování videa z internetu (stažení videa z YouTube, konverze videa do MP3);
  • 6. Přehrávání videa staženého z internetu ve FLV Player;
  • 7. Úprava videa a zvuku (import videa, střih a vložení titulků, export filmu;
  • 8. Stažení hudby z internetu;
  • 9. Výukové prezentace (Microsoft Office PowerPoint 2007, vložení videa, vložení zvuku, vložení tlačítek, tvorba a vložení pozadí);
  • 10. Komprimace (zabalení) souborů (základní komprimace/dekomprimace souborů ve Windows, ve WinRAR, v Total Commander);
Literatura
  • http://elmood.ped.muni.cz
  • SAK, Petr, Jiří MAREŠ, Hana NOVÁ, Vít RICHTER, Karolína KOLESÁROVÁ a Jarmila SKALKOVÁ. Člověk a vzdělání v informační společnosti. Vydání 1. Praha: Portál, 2007, 290 stran. ISBN 9788073672300. info
Výukové metody
distanční vzdělávání, praktická cvičení
Metody hodnocení
Splnit 5 průběžných úkolů
Informace učitele
http://elmood.ped.muni.cz
Studenti studují podle přesného harmonogramu ze studijních materiálů uvedených v interaktivní osnově. Studijní materiály se skládají z velkého množství výukových animací a jsou doplněny řadou řešených příkladů, které slouží jako autokorektivní testy pro ověření, zda student probírané učivo správně pochopil a dobře nastudoval.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2008, podzim 2009, podzim 2010, podzim 2011, podzim 2013, podzim 2014, podzim 2015, podzim 2016, podzim 2017, podzim 2018, podzim 2019.